Etik liderlik ve örgütsel prestijin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleriyle ilişkisi: Çanakkale ili Kızılay örneği
Citation
Erdoğan, B.R. (2022). Etik liderlik ve örgütsel prestijin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleriyle ilişkisi: Çanakkale ili Kızılay örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Tez çalışmasının temel amacı, etik liderlik algısının ve kuruluşun örgütsel prestijinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile ilişkisinin incelenmesidir. Bunun için önce kavramlar üzerinde gerekli literatür taraması yapılmıştır. Devamında ise Kızılay kuruluşunda nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasının araştırma kısmında, bağımsız değişkenler ile bağımlı değişken arasındaki ilişkinin açıklanması temel alınmıştır. Araştırmanın amacı çerçevesinde Çanakkale ili ve ilçelerinde faaliyette bulunan 605 Kızılay gönüllüsüne anket yapılmış ve 305 kişiden dönüş sağlanmıştır. 17 anket çalışma kapsamından çıkartılmış ve elde kalan 288 anket ile analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ile faktör analizi, regresyon analizleri ve korelasyon analizi yapılmıştır. Ulaşılan sonuçta etik liderlik ile kurumsal sosyal sorumluluk; örgütsel prestij ile kurumsal sosyal sorumluluk değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Devamında bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni etkileme düzeyleri açıklanmıştır. Etik liderliğin bazı boyutlarının ve örgütsel prestijin kurumsal sosyal sorumluluğun boyutlarını istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği sonucuna varılmıştır. The main purpose of the thesis is the main purpose of the ethical perception and prestige of corporate social purposes. For this, literature that is not on the concept was first made. Afterwards, quantitative research was conducted in Kızılay. The research part of the thesis is based on the explanation of the relationship of the independent variables and the dependent variable. Within the framework of the purpose of the research, 605 Kızılay volunteers operating in Çanakkale province and its districts were surveyed and 305 people were returned. 17 questionnaires were excluded from the scope of the study and analyzes were carried out with the remaining 288 questionnaires. Factor analysis, regression analysis and correlation analysis were performed with the obtained data. As a result, ethical leadership and corporate social responsibility; It has been determined that there are statistically significant relationships between organizational prestige and corporate social responsibility variables. Afterwards, the effect levels of the independent variables on the dependent variable are explained. It was concluded that some dimensions of ethical leadership and organizational prestige affect the dimensions of corporate social responsibility in a statistically significant way.