The impact of learner strategies on the development of oral proficiency skills of elt prospective teachers
Citation
Kondal, S. (2019) The impact of learner strategies on the development of oral proficiency skills of elt prospective teachers . Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Dil öğretimi ve öğrenimine yenilikçi metodolojileri, teknikleri, materyal ve akıllı teknolojileri sağlama isteği ve bu yönde süreklilik arz eden çabalar, eğitim alanlarındaki uzmanlar tarafından ve ayrıca eğitim politikacıları, kitap yayıncıları ve materyal tasarımcıları tarafından araştırılmakta ve tartışılmaktadır. Bununla birlikte, dil öğrenme ve öğretme olgusunun en önemli aktörleri, sürece doğrudan dahil olan öğrenciler ve öğretmenlerdir. Bu nedenle, kullanılabilir sınıf içi uygulamalar çerçevesinde, öğretme ve öğrenme sürecini hızlandırmayı mümkün kılan unsurlar alan uzmanları tarafından memnuniyetle karşılanmakta ve takdir edilmektedir. Bu çalışma, iletişimsel görevler yoluyla sağlanan strateji odaklı öğretimin, öğretmen adaylarının sözlü yeterlilik becerilerni araştırmaktadır. Ayrıca çalışma, strateji odaklı öğretimin mikro öğretim uygulamalarında ve gerçek sınıf ortamında strateji kullanımı ve strateji öğretimi gibi öğretmenlik becerileri üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Çalışmanın hedeflerini gerçekleştirmek için bir eylem araştırması planı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri sözlü sınavlar, anketler, yüz yüze görüşmeler ve video kayıtları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya katılımcıları, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 83 İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencisidir. Çalışma üç aşamadan oluşmaktadır; tanı aşaması, müdahale aşaması ve değerlendirme aşaması. Tanı aşamasında, strateji kullanım anketleri uygulandı ve ayrıca ön test değerlendirmesi olarak sözlü sınav yapıldı. Daha sonra, 12 haftalık bir müdahale süreci uygulandı. Bu süreçte katılımcılara ders kapsamında uygulanan iletişim görevlerine ek olarak strateji eğitimi örtük ve açık şekilde sunuldu. Müdahale aşamasından sonra, stratejilere dayalı eğitimin etkisini değerlendirmek için beş aşamalı veri toplama süreci tasarlanmıştır. Bunlardan ilki, yüz-yüze görüşme yöntemi uygulanarak katılımcıların stratejiler konusundaki kazanım ve birikimlerine dair veriler toplandı. İkinci değerlendirme adımı, olası strateji kullanım gelişimini saptamak için müdahale döneminin öncesinde ön test olarak uygulanan iki anketin tekrarı yapıldı. Ardından, üçüncü değerlendirme aşamasında adaylar, sözlü sınava maruz kaldı. Dördüncü ve beşinci aşamalardaki değerlendirmeler öğretmenlik uygulamalarıyla ilgiliydi. Öğretmenlik uygulamalarındaki verilerin toplanmasının amacı strateji odaklı eğitime maruz kalan katılımcıların, strateji kullanımlarını ve öğretimini nasıl gerçekleştirdiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, öğretmenlik bölümlerinde yapılan mikro-öğretim uygulamaları ve aynı bölümlerin dördüncü sınıfında yer alan öğretmenlik uygulamarı dahilinde gerçek sınıflarda adayların strateji kullanımı ve öğretimi becerileri araştırılmıştır. Elde edilen veriler betimleyici ve çıkarımsal yaklaşımlar kullanılarak analiz edildi. Anketlerden, sözlü sınavlardan, görüşmelerden ve video kayıtlarından elde edilen bulgular istatistiksel olarak analiz edildi ve katılımcıların sözlü yeterlilik becerilerindeki ilerlemeyi tespit etmek için karşılaştırıldı. Ayrıca nitel ve nicel bulgular, araştırma soruları kapsamında değerlendirlmiştir. Bulgular, stratejiye dayalı öğretimin katılımcıların sözlü yetkinliğini artırarak bildirişim sürecinde daha motive ve akıcı olamlarını sağladığını göstermiştir. Bunun yanı sıra katılımcılar bildirişim sürecinde kendilerini daha özgüvenli hissetmişlerdir. Ayrıca, katılımcıların öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirirken genel sözlü performanslarının artmasının yanı sıra gerçek ortamdaki öğrencilere de strateji kullanımı konusunda destek verdikleri gözlemlenmiştir. The intention and constant efforts to provide innovative methodologies, techniques, materials, and smart technologies to language teaching and learning have been researched and discussed by the experts in various fields of education as well as by policy makers, book publishers and material designers. However, the most important players of this language learning and teaching phenomenon are the learners and the teachers who are directly involved in the process. Therefore, in the norms of applicable classroom practices, whatever makes it possible to speedup the teaching and learning process is welcomed and appreciated by the field experts. The present study focused its intention to find out if strategies-based instruction provided through communicative tasks could improve learners' (prospective teachers) oral proficiency skills, as well as some platform skills such as microteaching practices and real-classroom setting teaching experiences. An action research method was utilized to implement the designed steps of the study. The data were collected by employing various research instruments. These were oral tests, questionnaires, face to face-to interviews, and video recordings. The participants of the study were 83 students studying at English Language Teaching department in a Turkish State University. The study consisted of three stages; diagnostic stage, treatment stage, and evaluation stage. In the diagnostic stage, strategy use questionnaires were administered, and also an oral test was held as a pre-test evaluation. Then, 12-week intervention period was implemented in which participants received implicit and explicit strategy instruction while dealing with the communicative tasks in the course. After the intervention stage, five-step data collection processwas designed to evaluate the impact of the strategies-based training. The first one was the interview step in which inclusive data were obtained from the participants' experience and accumulation regarding strategies and their effectiveness. The second evaluation step was the administering of the two questionnaires which were also administered as a pre-test in the first days of the term, to detect the possible strategy use development. Then, the oral test was the third administered evaluation step. The fourth and fifth ones were more concerned to teaching practices, since participants strategy manipulation was intended to be investigated in two different settings: at a compulsory faculty course as an assignment in microteaching practices, and second is the participants' strategy use in a real-classroom setting when teaching. The obtained data were analysed by employing descriptive and inferential approaches. The recorded findings from the questionnaires, oral tests, interviews and video-recordings were statistically analysed and compared to detect the progress in the oral proficiency skills of the participants. Then, the quantitative andqualitative findings were expected to seek answers to theaddressed reaserach questions. The findings revealed that strategies-based instruction positively affected the participants' oral proficiency in more motivated, more fluent, more accurate, and more self-confident ways. Moreover, it appeared that the participants' overall oral performance also improved when performing teaching practices.