Algılanan hizmet kalitesinin restoran imajı ve tekrar satın alma niyeti etkilerinin incelenmesi
Citation
Pala, I. (2023) Algılanan hizmet kalitesinin restoran imajı ve tekrar satın alma niyeti etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Günümüzde restoranlar, insanların yemek ihtiyaçlarını karşılama konusunda önemli bir rol oynamaktadır. İnsanların restoran seçimlerinde kritik etmenlerden biri hizmet kalitesidir. Restoranlar, diğer işletmelerle rekabet avantajı elde edebilmek için sağladıkları hizmetin kalitesine daha fazla odaklanmaktadır. Rekabet ortamı, restoran işletmelerinin karlılıklarını artırmak için önemli bir etken olarak görev yapmaktadır. Bu araştırma, restoran işletmelerinde paket servis hizmeti sunulduğunda algılanan hizmet kalitesinin, restoran imajı ve tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, Türkiye genelinde telefon veya çeşitli uygulamalar aracılığıyla yemek siparişi veren bireylerle çevrimiçi anket yöntemi kullanılarak nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel bir model uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS ve Smart PLS istatistik programları kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Kullanılabilir 271 adet anket veri analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre algılanan paket servis hizmetinin, restoran imajına doğrudan ve pozitif yönlü etkisi olduğu tespit edilmiştir. Restoran paket servis hizmeti ile tekrar satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, restoran imajı ile tekrar satın alma niyeti arasında anlamlı ve olumlu bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Nowadays, restaurants play an important role in meeting people's food needs. One of the critical factors in people's restaurant choices is service quality. Restaurants are focusing more on the quality of the service they provide in order to gain a competitive advantage with other businesses. The competitive environment serves as an important factor to increase the profitability of restaurant businesses. This research aims to examine the effects of perceived service quality on restaurant image and repurchase intention when takeaway service is offered in restaurant establishments. In the research, a descriptive model from quantitative research approaches was applied using the online survey method with individuals who ordered food via phone or various applications throughout Turkey. The data obtained was analyzed and interpreted using SPSS and Smart PLS statistical programs. 271 usable surveys were subjected to data analysis. According to the research results, it was determined that the perceived takeaway service had a direct and positive effect on the restaurant image. It has been determined that there is a significant relationship between restaurant takeaway service and repurchase intention. Additionally, it was found that there is a significant and positive relationship between restaurant image and repurchase intention.