Türkiye'de kamu sektöründe yönetici konumunda çalışan kadınlara ilişkin algı: Çanakkale örneği
Künye
Yazan, A. (2022) Türkiye'de kamu sektöründe yönetici konumunda çalışan kadınlara ilişkin algı: Çanakkale örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Geçmişten günümüze kadar kadınlar, hem özel sektör hem de kamu sektöründe yer almasına rağmen yönetici konumunda çalışan kadın sayısı oldukça azdır. Yönetici konumunda az sayıda kadının istihdam edilme sorunu günümüzde de devam eden önemli bir sorundur. Bu nedenle, kadınların yönetici konumuna gelirken önlerine çıkan engeller ve yönetici pozisyonunda çalışan kadınlara ilişkin algının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma Çanakkale'de belirlenmiş olan kamu kurumlarında yarı yapılandırılmış mülakat biçiminde yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Çanakkale ili örneğinde kadınların yönetici konumunda çalışması ile ilgili olumlu ve olumsuz algılar arasında büyük farklılıklar bulunmamıştır. Sonuç olarak; kadınların yönetici pozisyonunda çalışmasına ilişkin algının, bireyin ait olduğu toplum/grup ve tecrübeye bağlı olarak değişiklik gösterdiği anlaşılmıştır. Although women have been involved in both the private and public sectors, from past to present, the number of women working in managerial positions is quite low. The problem of employing a small number of women in managerial positions is an important problem that continues even today. For this reason, it is aimed to investigate the obstacles that women face when coming to a managerial position and the perception of women working in managerial positions. The research was conducted in the form of semi-structured interviews with the personnel working in the public institutions determined in Çanakkale. As a result of the research, there were no big differences between positive and negative perceptions about women working in managerial positions in the Çanakkale province sample. As a result; It has been understood that the perception of women working in managerial positions varies depending on the society/group and experience of the individual.