Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAkatay, Ayten
dc.contributor.authorÖzdemir, Fulya
dc.date.accessioned2024-02-08T09:49:14Z
dc.date.available2024-02-08T09:49:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-17
dc.identifier.citationÖzdemir, F. (2022) Zamansal motivasyon teorisi ve erteleme davranışı: ÇOMÜ örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5579
dc.description.abstractBu çalışma erteleme davranışının nedenlerini kapsamlı bir şekilde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Belirli bir zaman aralığı içinde gösterilen erteleme davranışını motivasyonel bir bakış açısıyla incelemek amacıyla zamansal motivasyon teorisinden yararlanılmaktadır. Hiperbolik indirgeme, beklenti teorisi, kümülatif olasılık teorisi ve ihtiyaç teorisi olmak üzere dört motivasyon kuramının bütünleştirilmesiyle çerçevesi oluşturulan zamansal motivasyon teorisi erteleme davranışı konusunda güçlü bir açıklama sunmaktadır. Çalışmanın kavramsal çerçeve bölümlerinde erteleme kavramının ve zamansal motivasyon teorisinin kapsamı belirlenmektedir. Kavramların çerçevelerinin ve kapsamlarının belirlenmesinin ardından, gerçekleştirilen literatür taraması ile zamansal motivasyon teorisinin beklenti, değer, gecikmeye hassasiyet, gecikme boyutları ile erteleme davranışı arasındaki ilişkiye yönelik kuramsal destek sunulmaktadır. Araştırmayı uygulamak amacıyla nicel araştırma yöntemleri kullanılmış ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi lisans eğitim öğrencileri örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışmanın uygulama kısmını içeren yöntem bölümü iki aşamadan oluşmaktadır. Öncelikle erteleme davranışını Türkiye üniversite öğrencileri örnekleminde geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçmek amacıyla İrrasyonel Erteleme Ölçeğine yönelik pilot çalışma gerçekleştirilmiştir. 252 katılımcı ile gerçekleştirilen pilot çalışma ile İrrasyonel Erteleme Ölçeğinin geçerlilik ve güvenirliği değerlendirilmiş ve bir ifade çıkartılarak uygulanması uygun bulunmuştur. Yöntemin ikinci aşamasında 703 katılımcıya ulaşılmıştır. Zamansal Motivasyon Teorisinin boyutları "Motivasyonel Tanı Ölçeği" aracılığıyla Erteleme davranışı "İrrasyonel Erteleme Ölçeği" aracılığıyla, Gecikme değişkeni ise veri toplama aracının öğrencilere sunulması ve teslim tarihi arasındaki zaman aralığı ölçülmüştür. Araştırmanın bulguları Zamansal Motivasyon boyutları ile erteleme davranışı arasında ilişkiler göstermektedir. Bulgular beklenti ve değer boyutlarının erteleme eğilimi ile negatif ilişkiye sahip olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to comprehensively reveal the causes of procrastination behavior. From a motivational perspective, Temporal Motivation Theory is utilized in order to examine the procrastination behavior displayed within a certain time interval. Temporal Motivation Theory, framed by integrating four motivational theories, namely Hyperbolic discounting, Expectancy Theory, Cumulative Prospect theory, and Need Theory, offers a powerful explanation for procrastination behavior. In the conceptual framework sections of the study, the scope of the concept of procrastination and Temporal Motivation Theory is determined. After determining the frameworks and scopes of the concepts, with the literature research theoretical support for the relationship between expectation, value, sensitivity to delay, delay dimensions of the Temporal Motivation Theory and procrastination behavior is presented. Quantitative research methods were used to implement the research and Çanakkale Onsekiz Mart University undergraduate students were determined as the sample. The methodology, which includes the application part of the study, consists of two stages. In the first stage, a pilot study was conducted on the Irrational Procrastination Scale in order to measure procrastination behavior to examine validity and reliability in the sample of Turkish university students. The validity and reliability of the Irrational Procrastination Scale was evaluated in a pilot study conducted with 252 participants, and it was found appropriate to apply it by removing an item. In the second stage of the method, 703 participants were reached. The dimensions of the Temporal Motivation Theory are measured through the "Motivational Diagnostic Scale", the procrastination behavior is measured through the "Irrational Procrastination Scale", and the delay variable is measured by the time interval between the presentation of the data collection tool to the students and the delivery date.. The findings of the study show relationships between the Temporal Motivation dimensions and procrastination behavior. Findings show that expectancy and value dimensions have a negative relationship with procrastination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErtelemeen_US
dc.subjectProcrastinationen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectZamansal motivasyon teorisien_US
dc.subjectTemporal motivation theoryen_US
dc.subjectZamansallıken_US
dc.subjectTemporalityen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.titleZamansal motivasyon teorisi ve erteleme davranışı: ÇOMÜ örneğien_US
dc.title.alternativeTemporal motivation theory and procrastination behaviour: ÇOMU exampleen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı (BİİBF)en_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Fulya
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record