Meslek liselerindeki akademik başarı sorunları ve bunların olası çözümleri (Kocaeli örneği)
Citation
Altuğ, M. (2022) Meslek liselerindeki akademik başarı sorunları ve bunların olası çözümleri (Kocaeli örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırmanın amacı meslek liselerinde yaşanan akademik başarı sorunlarını ve bunların olası çözümlerini meslek liselerindeki eğitim paydaşlarının görüşleriyle sergilemektir. Bu çalışmada nitel araştırmaya dayalı fenomenoloji deseni kullanılarak Kocaeli ilindeki meslek liselerinde görev yapan sekiz öğretmen, yedi idareci, üç öğrenci ve iki velinin görüşleri alınıp bu görüşler araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Katılımcılar, meslek liselerinde çeşitli fiziki sorunları belirtmişlerdir. Katılımcılar eksikliklerin MEB'in maddi desteği ile bir an önce giderilmesinin zorunluluğunu ifade etmişlerdir. Pandeminin etkisiyle davranış bozukluklarının arttığını belirtmişlerdir. Rehberlik servisinin çalışmalarını birincil çözüm olarak belirtmişlerdir. Akademik başarının ailenin desteği olmadan sağlanamayacağını savunan katılımcılar, parçalanmış aile yapılarını birincil sorun olarak ifade etmişlerdir. Katılımcılar akademik başarıyı sağlamada öğretmenlerin önemini belirtmişlerdir. Okul yönetiminin de akademik başarı için kaliteli bir yönetim sergilemesi gerektiğini belirten katılımcılar, Okul yönetimlerinin daha adil olmasının, iletişim sorunlarının çözülmesinin, hizmet içi eğitimlerle kalitenin arttırılmasının gerekliliği belirtmiştir. Mesleki eğitim politikası, yetersiz görülmektedir. Sürekli değişiklik olması ve öğretmenlerinin itibarsızlaştırılması gibi sorunların varlığını belirten katılımcılar; çözümler için de düşüncelerini belirtmişlerdir. The purpose of this research is to present the academic success problems experienced in vocational high schools and their possible solutions with the opinions of education stakeholders in vocational high schools. In this study, using the phenomenology design based on qualitative research, the opinions of eight teachers, seven administrators, three students and two parents working in vocational high schools in Kocaeli were taken and these opinions were analyzed by the researcher. Participants stated various physical problems in vocational high schools. The participants stated that the deficiencies should be corrected as soon as possible with the financial support of the mone. They stated that behavioral disorders have increased with the effect of the pandemic. They stated the work of the guidance service as the primary solution. The participants, who argued that academic success could not be achieved without the support of the family, expressed their broken family structure as the primary problem. Participants stated the importance of teachers in ensuring academic success. The participants, who stated that the school administration should also exhibit a quality management for academic success, stated that the school administrations should be more fair, the communication problems should be solved, and the quality should be increased with in-service trainings. Vocational education policy is seen as insufficient. Participants who stated the existence of problems such as constant change and discrediting of their teachers; They also expressed their thoughts on solutions.