dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Durak, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T13:51:11Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T13:51:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-08-25 | |
dc.identifier.citation | Durak, E. (2022) Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5501 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluklarını incelerken bilgisayar, internet ve çevrim içi iletişim öz yeterliğinin saptanması, kendi kendine öğrenme ve öğrenen kontrolüyle birlikte elektronik öğrenmeye karşı motivasyonlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye'nin batısındaki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 203 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda edinilen verilere göre Türkçe öğretmeni adayları internet öz yeterliliğinde kendilerini yeterli görürken bilgisayardaki gerekli sistem ve uygulamaları kullanma konusunda eksiklikleri olduğunu ifade etmişlerdir. Elektronik öğrenmeye karşı ise motivasyonlarının yeteri düzeyde olmadığı saptanmıştır. E-öğrenme hazır buluşluğu çeşitli değişkenler açısından incelenerek anlamlı farklar elde edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to determine the computer, internet and online communication self-efficacy of Turkish teacher candidates while examining their e-learning readiness, to determine their motivation towards electronic learning with self-learning and learner control. The sample group of the research consists of 203 Turkish teacher candidates studying at a state university in the west of Turkey. Relational survey model, one of the quantitative research models, was used in the research. Candidates of Turkish for research-oriented learning can meet with people who are educated on the internet at a sufficient level. To ensure that their motivation for electronic education is at a sufficient level. E-learning will be able to choose what they can be ready for. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Öz-Yeterliği | en_US |
dc.subject | Dijital Yetkinlik | en_US |
dc.subject | E-Öğrenme Hazır Bulunuşluğu | en_US |
dc.subject | E-Öğrenme Motivasyonu | en_US |
dc.subject | İnternet Öz-Yeterliği | en_US |
dc.subject | Öğrenen Kontrolü | en_US |
dc.subject | Computer self-efficacy | en_US |
dc.subject | Digital competence | en_US |
dc.subject | E-learning motivation | en_US |
dc.subject | E-learning readiness | en_US |
dc.subject | Internet self-efficacy | en_US |
dc.subject | Learner control | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of pre-service Turkish teacher e-learning readiness | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Durak, Ebru | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |