Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorDurak, Ebru
dc.date.accessioned2024-02-05T13:51:11Z
dc.date.available2024-02-05T13:51:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-25
dc.identifier.citationDurak, E. (2022) Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5501
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluklarını incelerken bilgisayar, internet ve çevrim içi iletişim öz yeterliğinin saptanması, kendi kendine öğrenme ve öğrenen kontrolüyle birlikte elektronik öğrenmeye karşı motivasyonlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye'nin batısındaki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 203 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda edinilen verilere göre Türkçe öğretmeni adayları internet öz yeterliliğinde kendilerini yeterli görürken bilgisayardaki gerekli sistem ve uygulamaları kullanma konusunda eksiklikleri olduğunu ifade etmişlerdir. Elektronik öğrenmeye karşı ise motivasyonlarının yeteri düzeyde olmadığı saptanmıştır. E-öğrenme hazır buluşluğu çeşitli değişkenler açısından incelenerek anlamlı farklar elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the computer, internet and online communication self-efficacy of Turkish teacher candidates while examining their e-learning readiness, to determine their motivation towards electronic learning with self-learning and learner control. The sample group of the research consists of 203 Turkish teacher candidates studying at a state university in the west of Turkey. Relational survey model, one of the quantitative research models, was used in the research. Candidates of Turkish for research-oriented learning can meet with people who are educated on the internet at a sufficient level. To ensure that their motivation for electronic education is at a sufficient level. E-learning will be able to choose what they can be ready for.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Öz-Yeterliğien_US
dc.subjectDijital Yetkinliken_US
dc.subjectE-Öğrenme Hazır Bulunuşluğuen_US
dc.subjectE-Öğrenme Motivasyonuen_US
dc.subjectİnternet Öz-Yeterliğien_US
dc.subjectÖğrenen Kontrolüen_US
dc.subjectComputer self-efficacyen_US
dc.subjectDigital competenceen_US
dc.subjectE-learning motivationen_US
dc.subjectE-learning readinessen_US
dc.subjectInternet self-efficacyen_US
dc.subjectLearner controlen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service Turkish teacher e-learning readinessen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorDurak, Ebru
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record