Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorNiyaz, Özge Can
dc.contributor.authorPouya, Ahmad Samim
dc.date.accessioned2024-02-05T07:36:57Z
dc.date.available2024-02-05T07:36:57Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationPouya, A. S. (2022). Türkiye'deki tüketicilerin iklim değişikliği ile ilgili davranışlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5483
dc.description.abstractİklim değişikliği günümüzde etkisi giderek artan ve önlem alınması gereken bir konudur. İklim değişikliği sorunu; artan hava ve okyanus sıcaklıkları, kar ve buzulların geniş çapta erimesi ve deniz seviyelerinin yükselmesi gibi doğal afetlere yol açmaktadır. Doğanın insanlar tarafından bilinçsizce tahrip edilmesi sonucu ortaya çıkan çevre sorunları, dünyanın en önemli uluslararası sorunlarından biridir. Çevresel tahribat; Ana sektörler arasında açık fabrika olan tarım sektörünü olumsuz etkilemektedir. Bu durumun gelecekte insan beslenmesi için gerekli olan tarımsal ve yaşamsal faaliyetleri zorlaştıracağı düşünülmektedir. İnsan davranışının çevrenin korunması veya yok edilmesi üzerinde doğrudan etkisi vardır. İnsan davranışlarını olumlu yönde değiştirerek çevresel tahribatı önlemek ve çevreyi korumak mümkündür. Türkiye'nin çevresel tahribat açısından çok önemli sorunları var. Bu çalışmanın ana materyalini, Türkiye'de yaşayan 400 tüketici ile (online) çevrimiçi anketlerden elde edilen birincil veriler oluşturmaktadır. Anketlerden elde edilen orijinal verilerin değerlendirilmesinde temel istatistiksel yöntemlere ek olarak khi-kare gibi analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle tüketicilerin iklim değişikliği konusundaki farkındalıkları incelenmiştir. Buna göre iklim değişikliği kavramını duyanların oranı %98,8, iklim değişikliğinin farkında olduğunu belirtenlerin oranı %96,5 ve iklim değişikliğinin ciddi bir sorun olduğunu düşünenlerin oranı ise %98,8. Ayrıca araştırma kapsamındaki tüketicilerin %97,0'si iklim değişikliğinin insan yaşamını olumsuz etkilediğini, %95,8'i ise doğal yaşamı olumsuz etkilediğini düşünmektedir. Araştırma kapsamındaki tüketicilerin %63,8'i iklim değişikliğinin tehlikeli boyutlara ulaştığını belirtmiştir. Araştırma kapsamında tüketicilerin çoğunluğu iklim değişikliğinin nedenleri olarak; insan faaliyetleri, nüfus baskısı, tüketim gibi doğaya zarar veren nedenleri görülmektedir. Araştırmadaki tüketiciler; iklim değişikliğinin aşırı sıcak hava, yangın, sel gibi afetlere yol açtığını düşünmektedir. Buna göre iklim değişikliği konusunda, insanları bilinçli davranmaya yönlendirecek faaliyetlerin öne çıkarılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractClimate change is an issue that is increasingly showing its impact today and needs to be taken precautions. The problem of climate change; It has led to natural disasters such as rising air and ocean temperatures, widespread melting of snow and glaciers, and rising sea levels. Environmental problems, which arise due to the unconscious and brutal use of nature by human beings, are one of the main international problems in the world. Environmental decimation negatively affects the agricultural sector, which is an open-top factory, the most among the basic sectors. It is believed that this situation will also complicate the agricultural and vital activities necessary for human nutrition in the future. Human behavior has a direct impact on the protection or destruction of the environment. With a positive change in human behavior, it is possible to prevent environmental destruction and protect the environment. Turkey has quite significant problems in terms of environmental destruction. The main material of this study is the primary data obtained from surveys conducted online with 400 consumers living in Turkey. In addition to the basic statistical methods, analysis methods such as chi-square were used to evaluate the original data obtained from the surveys. Within the scope of the research, the awareness of consumers about climate change was first examined. According to this, the proportion of those who have heard the concept of climate change is 98.8%, the proportion of those who have stated that they are aware of climate change is 96.5% and the proportion of those who think that climate change is a serious problem is 96.5%. In addition, 97% of consumers within the scope of the research believe that climate change negatively affects human life and 95.8% think that it negatively affects natural life. 63.8% of the consumers within the scope of the research stated that climate change has reached dangerous dimensions. The majority of the consumers in the scope of the research were identified as the causes of climate change; Consumers see such reasons as human activities that harm nature, population pressure, consumption. Consumers in the study believe that climate change leads to disasters such as extremely hot weather, fires, floods. Accordingly, it is proposed to highlight activities that will lead people to act consciously on climate change.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectİklim Değişikliğien_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectClimate changeen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleTürkiye'deki tüketicilerin iklim değişikliği ile ilgili davranışlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining of consumers' climate change behaviors in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorPouya, Ahmad Samim
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record