An investigation into in-service and pre-service English teachers' intercultural sensitivity
Abstract
Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası duyarlılık ve çok kültürlü tutum düzeylerini araştırmaktadır. Çalışma, cinsiyet, yaş, öğretmenlik deneyimi, istihdam durumu ve uluslararası seyahat deneyimi gibi demografik değişkenlerin dil öğretmenleri arasında kültürlerarası yeterliliğin gelişimi üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Çalışmada veri toplamak için Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği, Öğretmen Çokkültürlü Tutum Anketi ve yarı yapılandırılmış mülakatlar bir arada kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, hem hizmet öncesi hem de hizmet içi İngilizce öğretmenleri arasında yüksek düzeyde kültürlerarası duyarlılık ve çok kültürlü tutumlar olduğunu ve özellikle hizmet öncesi öğretmenlerin kültürel unsurları dil eğitimine dahil etme konusunda istekli olduklarını göstermektedir. Sonuçlar, çeşitliliğin İngilizce öğretmenliği bölümlerine entegre edilmesinin ve kültürel duyarlılık konusunda eğitim verilmesinin öneminin altını çizmektedir. Çalışma, kültürel farkındalığa sahip ve duyarlı dil öğretmenlerine duyulan ihtiyacın altını çizmekte ve etkili dil öğretmenlerinin yetiştirilmesinde kültürel farkındalık ve duyarlılığın önemini vurgulamaktadır. Bu tez, İngilizce öğretmenleri arasındaki kültürlerarası yetkinliğin mevcut durumuna ilişkin kapsamlı bir inceleme sunmakta ve kültürlerarası yetkinliği etkileyen faktörlere ilişkin içgörüler sunarak daha geniş bir dil eğitimi alanına katkıda bulunmaktadır. This study explores the levels of intercultural sensitivity and multicultural attitudes among English language teachers. The study focuses on the impact of demographic variables such as gender, age, teaching experience, employment status, and international travel experience on the development of intercultural competence among language teachers. To gather data, the study employed a combination of the Intercultural Sensitivity Scale, Teacher Multicultural Attitude Survey, and semi-structured interviews. The findings of the study indicate a high level of intercultural sensitivity and multicultural attitudes among both pre-service and in-service English language teachers, with pre-service teachers being particularly eager to incorporate cultural elements in language education. The implications underscore the importance of integrating diversity into ELT departments and providing training on cultural sensitivity. The study highlights the need for culturally aware and sensitive language teachers and emphasizes the importance of cultural awareness and sensitivity in the development of effective language teachers. This thesis provides a comprehensive examination of the current state of intercultural competence among English language teachers and contributes to the broader field of language education by offering insights into the factors that influence intercultural competence.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShgaCDQp72Cd9Z1lb5oLNYXCudIk-RXtp3vc3U6k7Oa8Phttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5176