Avrasya Coğrafyası Bölgesi Japonoloji öğrencilerinin akademik dürüstlük olgusuna ilişkin algı ve bilgi düzeylerinin tespiti ve analizi
Abstract
Bu tez çalışmasında Avrupa Konseyi Eğitimde Etik, Şeffaflık ve Dürüstlük Platformuna (Council of Europe Platform on Ethics, Transparency and Integrity in Education (ETINED)) üye olan delegeler arasından Japonoloji alanında lisans eğitimi veren ülke ve üniversiteler tespit edilip çalışmanın örneklem grubu oluşturulmuştur. 12 ülke ve 9 programdan çalışmaya katılan 138 katılımcı içlerinde açık uçlu ve kapalı uçlu soruların yer aldığı araştırma sorularını yanıtlamıştır. Araştırma sorularının genel cronbach alfa katsayısı .918 olarak hesaplanmış ve çalışmanın güvenilir olduğu anlaşılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler çeşitli nicel analiz yöntemleri (frekans, yüzdelik analizler ve çapraz analiz yöntemleri), ve nitel analiz yöntemleriyle (içerik analiz yöntemi) analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Japonoloji alanında eğitim gören öğrencilerin Japonca akademik yazım deneyimlerinin yetersiz olduğu (%58.7; n=81), deneyim sahibi öğrencilerin ise deneyimledikleri Japonca akademik yazım türlerinin kısıtlı olduğu anlaşılmıştır. Japonca akademik yazım tecrübesi olan kişilerin de tecrübesiz olan kişilerin de Japonca akademik yazımda zorlandıkları/ zorlanacaklarını düşündükleri ortak konuların Japoncanın zorluğundan kaynaklanan sorunlar olduğu anlaşılmıştır. Katılımcıların çoğunluğu akademik dürüstlük olgusunu duymamıştır (%67.4; n=93). Ayrıca yapılan istatistiki analizler Japonoloji öğrencilerinin akademik dürüstlük olgusunu genel olarak olumlu algıladıklarını, akademik dürüstlük ihlal nedenlerine dair genel olarak bilgi ve fikir sahibi olduklarını göstermektedir. Ancak akademik dürüstlük ihlal durumlarına karşın yeterli bilgiye sahip olmadıkları anlaşılmıştır. İçerik veri analizi sonuçları da öğrencilerin Japonca akademik yazım sürecinde en zorlandıkları/ zorlanacaklarını düşündükleri konunun Japoncanın zorluğu kaynaklı yaşanan sorunlar olduğunu belirtmiştir. Ayrıca içerik analizi yöntemiyle elde edilen bir diğer husus katılımcıların belirttiği mevcut Japonca kaynaklı yaşanan zorlukların aynı zamanda öğrencilere korku ve endişe verdiği tespit edilmiştir. Son olarak, farklı kategorilere (ülke, üniversite, deneyim, akademik dürüstlüğü duyma durumu) göre akademik dürüstlüğe ilişkin bilgi ve farkındalık seviyesi genel olarak anlamlı şekilde farklılaşmamaktadır. Tüm bu sonuçlar ışığında eğitimin tüm paydaşlarına yönelik öneriler çalışmanın sonunda yerini almıştır. In this thesis study, the sample group of the study was formed by identifying the countries and universities providing undergraduate education in the field of Japanese Studies among the delegates who are members of the Council of Europe Platform on Ethics, Transparency and Integrity in Education (ETINED). 138 participants from 12 countries and 9 programmes answered the research questions, which included open-ended and closed-ended questions. The overall cronbach alpha coefficient of the research questions was calculated as .918 and the study was found to be reliable. The data obtained from the participants were analysed by various quantitative analysis methods (frequency, percentage analyses, Cross- tabulation analysis) and qualitative analysis methods (content analysis method). According to the results obtained, it was found that the Japanese academic writing experience of the students studying in the field of Japonology was insufficient (58.7%; n=81), and the types of Japanese academic writing experienced by the students with experience were limited. It is understood that the common issues that both those who have experience in Japanese academic writing and those who have no experience in Japanese academic writing have difficulties/think that they will have difficulties in Japanese academic writing are the problems arising from the difficulty of Japanese. The majority of the participants had not heard of academic integrity (67.4%; n=93). Additionally, statistical analyses show that Japanology students generally perceive the phenomenon of academic integrity positively, and that they generally have knowledge and ideas about the reasons for academic integrity violations. In contrast, it is understood that they do not have enough information about academic integrity violations. The results of the content data analysis also indicated that the most difficult issue in the Japanese academic writing process is the problems caused by the difficulty of Japanese. In addition, another point obtained from the content analysis method was determined that the current Japanese-based difficulties stated by the participants also caused fear and anxiety to the students. Finally, according to different categories (country, university, experience, hearing about academic integrity), the level of knowledge and awareness of academic integrity does not differ significantly in general. Altogether, suggestions for all stakeholders of education are included at the end of the study.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShrwV-_pIJXJ1dh7g5tnq6kwAGs30uKm-nNt0n_7RChD5https://hdl.handle.net/20.500.12428/5173