dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Fenerci, Gülden | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:18Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:18Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShsEpCwmhrmBisgGSMGQpZZwp_zB1coq_YYonLepprhbU | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5154 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dijital materyallerle Türkçe öğrenmeye yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya farklı kurum ve kuruluşlardan yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 20 kişilik çalışma grubundan veri sağlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiş ve elde edilen kodlara göre bulgular tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda yabancı dil olarak Türkçe öğrenicilerinin farklı eğitim sistemlerinden geçtiği, farklı alt yapılara sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bilgi iletişim sistemlerinin, dijital materyallerin öğretimde kullanılmasını ve medya okur yazarlığı, teknoloji kullanımı konusunda olumlu görüşlerinin olduğu bununla birlikte ortak görüşlerin oluşmadığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the opinions of Turkish as a foreign language learners towards learning Turkish with digital materials. For this purpose, case study design was used from qualitative research designs in the study. Data were provided from a study group of 20 people who learned Turkish as a foreign language from different institutions and organizations. The data obtained in the study were analyzed qualitatively and the findings were determined according to the codes obtained. As a result of the research, it was determined that Turkish as a foreign language learners went through different education systems and had different infrastructures. In addition, it was determined that there were positive opinions about the use of information communication systems, digital materials in teaching, media literacy and the use of technology, but no common views were formed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dijital materyallerle Türkçe öğrenmeye yönelik görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of Turkish learners as a foreign language about learning Turkish with digital materials | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 106 | en_US |
dc.institutionauthor | Fenerci, Gülden | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 823163 | en_US |