Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorFenerci, Gülden
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:18Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShsEpCwmhrmBisgGSMGQpZZwp_zB1coq_YYonLepprhbU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5154
dc.description.abstractAraştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dijital materyallerle Türkçe öğrenmeye yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya farklı kurum ve kuruluşlardan yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 20 kişilik çalışma grubundan veri sağlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiş ve elde edilen kodlara göre bulgular tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda yabancı dil olarak Türkçe öğrenicilerinin farklı eğitim sistemlerinden geçtiği, farklı alt yapılara sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bilgi iletişim sistemlerinin, dijital materyallerin öğretimde kullanılmasını ve medya okur yazarlığı, teknoloji kullanımı konusunda olumlu görüşlerinin olduğu bununla birlikte ortak görüşlerin oluşmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the opinions of Turkish as a foreign language learners towards learning Turkish with digital materials. For this purpose, case study design was used from qualitative research designs in the study. Data were provided from a study group of 20 people who learned Turkish as a foreign language from different institutions and organizations. The data obtained in the study were analyzed qualitatively and the findings were determined according to the codes obtained. As a result of the research, it was determined that Turkish as a foreign language learners went through different education systems and had different infrastructures. In addition, it was determined that there were positive opinions about the use of information communication systems, digital materials in teaching, media literacy and the use of technology, but no common views were formed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dijital materyallerle Türkçe öğrenmeye yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Turkish learners as a foreign language about learning Turkish with digital materialsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.institutionauthorFenerci, Gülden
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid823163en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record