Yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin incelenmesi
Abstract
Araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelemektir. Araştırmada Yabancı Dil Olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliklerin incelenmesi amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise Türkiye'de veya yurtdışında görev yapan ya da yapmış olan yabancı dil olarak Türkçe öğreten 153 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, "Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği" aracılığıyla toplanılmıştır. Araştırmanın verileri normal dağılım gösterdiğinden veri analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada frekans analizi ile değişkenler ve maddeler arasındaki ilişkiyi analiz etmek için çapraz tablo (crosstabs) kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinde "cinsiyet, hizmet içi eğitim alma durumu ve yabancı dil bilme" değişkenleri ile anlamlı değişkenlerin olduğu ancak "yaş, mesleki kıdem ve yurtdışında çalışma" değişkenleriyle anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna varılmıştır. Anlamlı ilişkilerin olduğu "günlük internet kullanım süresi" değişkeni ile anlamlı bir ilişkinin olmadığı sonucuna varılmıştır. The aim of the research is to examine the technological pedagogical content knowledge of teachers who teach Turkish as a foreign language. In the research, relational survey model was used in order to examine the competencies of teachers teaching Turkish as a Foreign Language regarding technological pedagogical content knowledge. The sample of the research consists of 153 people who teach Turkish as a foreign language, who work or have worked in Turkey or abroad. The data of the research were collected through the "Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Scale". Parametric tests were used in data analysis since the data of the study showed normal distribution. In the study, crosstabs were used to analyze the relationship between variables and items with frequency analysis. According to the data obtained, it was concluded that there were significant variables in the technological pedagogical content knowledge levels of the teachers teaching Turkish as a foreign language with the variables of "gender, in-service training and knowing a foreign language", but there was no significant relationship with the variables of "age, professional seniority and working abroad". . It was concluded that there was no significant relationship with the "daily internet usage time" variable, which had significant relationships.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUVgJwUEFKthjxwh3jMIT9v1WaX-WQDkJTG81bOup_pe2https://hdl.handle.net/20.500.12428/5150