dc.contributor.advisor | Erginal, Ahmet Evren | |
dc.contributor.author | Avcı, Ünzüle Ulus | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:16Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:16Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShtbT8GZpsTMqg2lOStwBRwLzRlpoCvaic5fe2YekwQ3- | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5141 | |
dc.description.abstract | Ulusal ve uluslararası çapta düzenlenen projeler, belirli bir süre için planlanan faaliyetler yoluyla istenilen hedeflerin gerçekleştirilmesine hizmet etmektedirler. Avrupa Birliği kapsamında, ülkeler arasında eğitsel ve kültürel işbirliğini ve iletişimi geliştirmeyi amaçlayan AB projeleri Türkiye'de Ulusal Ajans koordinatörlüğünde yürütülmektedir. Bu projeler kapsamında öğrenci ve öğretmen hareketliliği, çalışma ziyaretleri gerçekleştirilmektedir. Bu tez araştırmasının amacı, Türkiye'de AB projelerine yönelik olarak sosyal bilgiler ve coğrafya öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma karma yöntem çerçevesinde planlanmış ve gerçekleştirilmiş olup hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında Kesik ve Balcı (2013) tarafından geliştirilen "Avrupa Birliği (AB) Projelerinin Katkılarını Değerlendirme Ölçeği" 437 katılımcıya uygulanırken; nitel kısmında ise veriler durum çalışması yöntemi çerçevesinde yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmaya katılım gönüllülük esasına göre gerçekleşmiştir. Ölçek Türkiye genelinde uygulanmış, görüşmeler ise Çanakkale il merkezinde görev yapan 39'u sosyal bilgiler ve 26'sı coğrafya öğretmeni toplamda 65 öğretmen ile yine gönüllülük esasına göre gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler öğretmenlerin AB projelerinin okullara, öğrencilere ve öğretmenlerin mesleki, kültürel, sosyal gelişimleri ile yabancı dil öğrenmelerine katkı sağladığı görüşünde olduklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin AB projelerinin okullara sağladığı yararlara ilişkin görüşlerinin ise yaş, cinsiyet, branş ve idari görev durumuna göre farklılaşmadığını göstermiştir. Diğer yandan araştırmada mesleki kıdem ve öğretmenlerin çalıştıkları kurumun niteliği bakımından ise AB projelerinin okullara katkılarına yönelik görüşlerinin farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerle gerçekleştirilen görüşmelerde, AB projelerinin öğretmenlere ve öğrencilere sağladıkları yarar teması konusunda yüksek düzeyde olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Bu tez araştırmasının AB projelerinin iyileştirilmesine yönelik geribildirim sağlaması, diğer branş öğretmenlerine yönelik yapılabilecek araştırmalar konusunda literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | National and internationally organized projects serve to reach the desired targets by delivering them for a certain period of time. Within the scope of the European Union, the EU idea, which aims to develop educational and cultural cooperation and communication between countries, is carried out in Turkey under the coordination of the National Agency. Within the scope of these projects, student and teacher mobility and study visits are carried out. The aim of this thesis research is to determine the views of social studies and geography teachers about EU projects in Turkey. The research was planned and carried out within the framework of mixed method and both quantitative and qualitative research methods were used. In the quantitative part of the research, the "Scale for Evaluating the Contributions of European Union (EU) Projects" developed by Kesik and Balcı (2013) was applied to 437 participants; In the qualitative part, the data were obtained through a semi-structured interview form within the framework of the case study method. Participation in the research took place on a voluntary basis. The scale was applied throughout Turkey, and the interviews were conducted on a voluntary basis with a total of 65 teachers, 39 of whom were social studies and 26 of whom were geography teachers, working in Çanakkale city center. The data obtained within the scope of the research revealed that the teachers were of the opinion that EU projects contributed to schools, students and teachers' professional, cultural and social development and foreign language learning. It has been shown that teachers' views on the benefits of EU projects to schools do not differ according to age, gender, branch and administrative position. On the other hand, in the research, it has been determined that the opinions of the EU projects on the contributions of the schools differ in terms of professional seniority and the quality of the institution they work for. In the interviews with the teachers, it was seen that they expressed a high level of positive opinion on the theme of the benefits that EU projects provide to teachers and students. It is expected that this thesis research will provide feedback on the improvement of EU projects and contribute to the literature on research that can be done for teachers of other branches. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği (AB) projelerinin okullara sağladığı katkılara yönelik sosyal bilgiler ve coğrafya öğretmenlerinin tutum ve görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of social studies and geography teachers' attitudes and opinions on the contributions of European Union (EU) projects to schools | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |
dc.institutionauthor | Avcı, Ünzüle Ulus | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 823159 | en_US |