Coğrafya dersi öğretim programı'nda yer alan beşeri sistemler ünitesi göç konusunun medyaya yansımaları
Özet
Bu araştırma coğrafya dersi öğretim programında yer alan beşerî sistemler ünitesi göç konusunun medyaya olan yansımalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında seçilen ulusal gazeteler 1 ay, aktüel ve bilim dergileri 4 ay, televizyon kanalları 3 ay ve internet haber siteleri 3 ay süreyle izlenmiştir. Seçilen medya araçlarında yayımlanan ve göç konusuna karşılık gelen haberlerin, coğrafya dersi öğretim programında yer alan beşerî sistemler ünitesi göç konusu ve kazanımlarını ne düzeyde karşıladığının ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Buna ilaveten 25 coğrafya öğretmeninin göç konusu işlenirken göç konusuna karşılık gelen haberlerden yararlanma konusundaki görüşlerinin saptanması amaçlanmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Medyada göç konusuna karşılık gelen haber ve metinler, coğrafya ders kitapları doküman analizi ile araştırılmıştır. Örneklemi oluşturan 25 coğrafya öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme formu çerçevesinde yüz yüze görüşme yapılmıştır. Medya araçlarından elde edilen veriler ve öğretmen görüşleri betimsel analize tabii tutulmuştur. Araştırmada ulusal medyada yer alan göç konusuna karşılık gelen göç haberlerinin kazanımların gerçekleştirilmesinde bir araç olduğu görülmüştür. İnceleme yapılan medya araçları arasında göç konusuna karşılık gelen haber ve metinlerin sayısal açıdan en fazla internet haber sitelerinde yer aldığı tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında bulunan haber ve metinlerin en çok "düzensiz göç" konusu ile ilgili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte coğrafya öğretmenleri göç konusuna karşılık gelen haberlere en fazla televizyon ve internet haber sitelerinde rastlamaktadır. Coğrafya derslerinde öğretici niteliği yüksek ve göç konusuna karşılık gelen haberlerin ders materyali olarak kullanılmasını önermekteyiz. Ders ortamında göçmen bir kişinin yaşadıklarını anlatması sağlanarak örnek olay yöntemi ile göç konusu işlenebilir. This research aims to reveal the reflections of the human systems unit migration in the curriculum of geography course on the media. Within the scope of the research, selected newspapers have been monitorized for 1 month, actual and scientific journals for 4 months, television channels for 3 months and internet news sites for 3 months. It is aimed to reveal the level to which news published in the selected media tools and corresponding to the subject of migration meet the migration issue and obtainments of the human systems unit in the curriculum of the geography course. In addition, it is aimed to determine the views of 25 geography teachers on the use of news corresponding to the subject of migration while processing the subject of migration. Qualitative research methods were used in this study. News and texts corresponding to the subject of migration in the media were researched by document analysis of geography textbooks. Face-to-face interviews were conducted with 25 geography teachers constituting the sample within the framework of a semi-structured interview form. The data obtained from media tools and the views of the teachers were subjected to descriptive analysis. In the research, it was determined that migration news corresponding to the migration issue in the media was a tool about realization of obtainments. It was determined that among the media tools examined, the news and texts corresponding to the subject of migration was included in the internet news sites the most numerically. It was seen that the news and texts within the scope of the research were mostly related to the subject of "irregular migration". However, geography teachers mostly come across news corresponding to the subject of migration on television and internet news sites. In geography lessons, we recommend that, news with high instructive quality and corresponding to the subject of migration should be used as course materials. In the classroom environment, the subject of migration can be conducted with the case method by enabling migrants to explain their experiences.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShoHe6cUFCCwUIAZ53AwFqbAGuGjLhWad16QZN0EGpKdghttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5139