Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Esin Yağmur
dc.contributor.authorAktar, Süleyman
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:16Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR15bOAhv5ZpHBjM-TmvtTf7Tx6pfWc-d90iRsGBY5Vxa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5137
dc.description.abstractYapılan alanyazın taraması sonuçları neticesinde Yeni İstanbul, Gazi, Yeni Hitit gibi setlerle ilgili olarak birçok çalışmanın yapıldığı görülmüştür. Bu çalışmalara oranla Altay Türkçe Öğreniyorum setinin yeterince çalışılmadığı tespit edilmiştir. Bu sebeple ilgili set, yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi alanında araştırma materyali olarak alternatif oluşturabilmesi adına incelemeye değer görülmüştür. Araştırmanın konusunu Altay Türkçe Öğreniyorum A1 ders kitabı içinde yer alan metin öncesi, metin altı, tema ve ünite sonundaki uygulamaların çeşitli değişkenlere göre incelemesi oluşturmaktadır. Hedef araştırma, Altay Türkçe Öğreniyorum A1 ders kitabı içinde yer alan ölçme uygulamalarının, MEB- TYDOÖP (2020)'de yer alan temel dil becerileri kazanımları ile uygunluğunun tespiti ile temel dil becerilerinin ölçümüne ilişkin hangi ölçme uygulamalarına, ne kadar yer verildiğinin çözümlemeyi amaçlamıştır. Söz konusu problemin daha önceden çalışılmamış olması bu araştırmanın alana ışık tutabilmesi adına önemli bir araştırma olduğunu da göstermektedir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Yaklaşım olarak ise, doküman incelemesi ile elde edilen verilerin analizinde kullanılan nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yaklaşımı temel alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThe data obtained from the outputs of the literature is the place where there are many documents related to the sets such as New Istanbul, Gazi, and New Hittite. It has been determined that these correction rates have not been studied enough in the Altay Turkish Learning set. He noted that these sections are worth examining in order to create an alternative set as research material in the field of teaching Turkish as a foreign language. Analysis of the research the contents of the pre-text, sub-text, theme and the end of the unit in the Altay Turkish I am Learning A1 textbook constitute an analysis according to various variables. The target research enabled the analysis of the applications in the Altay Turkish I am Learning A1 textbook, the basic language expansion gains in the MEB- TYDOÖP (2020) and the control of the supervision and which expansion applications and how much space should be included in the basic language scope. The fact that the question in question has not been studied before also shows that this formation is important research to shed light on the field. In the research, the document analysis model, one of the qualitative research designs, was used. As an approach, the descriptive analysis approach, which is one of the qualitative data analysis methods used in the analysis of data obtained through documentation review, was taken as the basis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki ölçme uygulamalarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of assessment applications in the teaching books of English as a foreign languageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage336en_US
dc.institutionauthorAktar, Süleyman
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid792184en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record