Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Esin Yağmur
dc.contributor.authorGökakın, Ömür
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:14Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShqb9tAV2MuFRF5dNn5wnMaE0v39Wp3UL6rdFkTpc9-f3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5126
dc.description.abstractBu çalışma iki dillilere ad durum eklerinin öğretiminde kavram haritalarının kullanılmasının etkilerini inceleyen bir araştırmadır. Nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseninin kullanıldığı çalışmada amaçsal örnekleme yöntemi esas alınmış ve araştırma Çanakkale ilinde faaliyet gösteren Rum azınlık okullarında yürütülmüştür. Eylem araştırması sürecinde tutulan öğretmen günlükleri, öğrenci etkinlikleri ve odak grup görüşmesinde elde edilen veriler çalışmanın veri havuzunu oluşturmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların ad durum eklerinin özellikle yan işlevlerini kullanırken zorlandıkları görülmüştür. Öğrencilerin bilgi eksikliği, bazı öğrencilerin Türkçe konuşma pratiğinin az olması, Rum dilinde ad durum eklerinin farklı olması ve bu farkın öğrencileri olumsuz etkilemesi bu zorlukların esas nedenlerini oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda ad durum eklerinin kavram haritaları tekniği ile öğretilmesinin çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin başarısına olumlu etki ettiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study is a research that examines the effects of using concept maps in teaching case endings to bilinguals. Purposeful sampling method was used in the study, in which the action research design, which is one of the qualitative research methods, was used, and the research was carried out in Rum Minority Schools operating in Çanakkale. The teacher diaries kept during the action research process, student activities and the data obtained in the focus group interview formed the data pool of the study. The data obtained were interpreted with descriptive analysis and content analysis. As a result of the study, it was seen that the participants had difficulties in using the case endings, especially the side functions. The main reasons for these difficulties are the lack of knowledge of students, the lack of Turkish speaking practice of some students, the difference in the noun case suffixes in the Romaic language and the negative effects of this difference on the students. As a result of the study, it was seen that teaching the noun case suffixes with the concept maps technique had a positive effect on the success of the students who made up the study group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAd Durum Ekleri, Kavram Haritaları, Azınlık Okulları, İki Dillilere Türkçe Öğretimi.en_US
dc.subjectName Case Suffixes, Concept Maps, Minority Schools, Turkish Teaching to Bilinguals.en_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürkçe ad durum eklerinin öğretilmesine yönelik bir eylem araştırması: Gökçeada Rum Okulları örneğien_US
dc.title.alternativeAn action research on teaching Turkish case endings: Gökçeada Rum Schools exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.institutionauthorGökakın, Ömür
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid824038en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record