dc.contributor.advisor | Şahin, Çavuş | |
dc.contributor.author | Baş, Tuğba Deniz | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShol5srykfwMeSxfv5OilhMrk5TbLyuZCxah5Upn6ZHNO | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5081 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine yönelik motivasyon, kaygı ve öz yeterlilik düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu, kardeş sayısı değişkenlerine göre ele alınmıştır. Nicel arama yöntemi ile yürütülen bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde oransız küme örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 3. sınıf düzeyinde 181 öğrenci ve 4. Sınıf düzeyinde 188 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Matematik Öz Yeterlilik Ölçeği, İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği ve İlkokul Çocukları İçin Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, bir istatistik programına girilerek analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi, bağımsız örneklem t-testi, Anova testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik motivasyonu ve matematik kaygısının, matematik dersine yönelik öz yeterlik algılarını ne düzeyde ve hangi yönde etkilediğinin test edilmesi regresyon analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin motivasyon alt boyutları ele alındığında, öğrencilerin dışsal motivasyon düzeylerinin orta, motivasyonsuzluk düzeylerinin düşük düzeyde, içsel motivasyon düzeylerinin yüksek düzeyde, matematik kaygı düzeylerinin düşük düzeyde ve öz yeterlilik düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik motivasyonu ile matematik kaygısı, matematik motivasyonu ile matematik öz yeterliliği, matematik kaygısı ile matematik öz yeterliliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine the relationship between the motivation, anxiety levels and self-efficacy levels of primary school 3rd and 4th grade students. In addition, the motivation, anxiety and self-efficacy levels of the students for the mathematics lesson were discussed according to the variables of gender, grade level, educational status of the parents, and the number of siblings. In this study, which was carried out with the quantitative search method, the relational survey model was used. The population of the research consists of 3rd and 4th grade students studying in Sinop in the 2022-2023 academic year. Disproportionate cluster sampling method was preferred in determining the sample of the study. The sample of the study consists of 181 3rd grade students and 188 4th grade students studying in Sinop in the 2022-2023 academic year. Personal Information Form, Mathematics Self-Efficacy Scale, Mathematics Lesson Motivation Scale for Primary School 3rd and 4th Grade Students, and Mathematics Anxiety Scale for Primary School Children were used as data collection tools. The obtained data were analyzed by entering a statistical program. Mean, standard deviation, pearson correlation analysis, independent sample t-test and Anova test were used in the analysis of the data. In addition, regression analysis was used to test to what extent and in what direction students' mathematics motivation and mathematics anxiety affect their self-efficacy perceptions about mathematics. According to the results of the research, when the motivation sub-dimensions of the students are taken into consideration, it has been determined that the students' extrinsic motivation levels are moderate, their amotivation level is low, their intrinsic motivation level is high, their math anxiety level is low and their self-efficacy level is high. In addition, it has been determined that there is a significant relationship between students' mathematics motivation and mathematics anxiety, mathematics motivation and mathematics self-efficacy, mathematics anxiety and mathematics self-efficacy. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of the relationship between primary school students' motivation, anxiety levels and self-efficiencies for the mathematics lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.institutionauthor | Baş, Tuğba Deniz | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 822406 | en_US |