Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Murat
dc.contributor.authorAkgün, Onur
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:16Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTAr-0jA2bo2mtZq1Y9YGzcaQOG12K0YKKXDk7k_FSpUw
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5012
dc.description.abstractİnternetin insan hayatına girmesiyle iletişim tercihleri de değişmiştir. Bireyler gibi resmi ve özel kurumlar da hedef kitlelerine ulaşmak için iletişim tercihlerini değiştirmiş, internet tabanlı platformlarda yer almaya başlamıştır. Son yıllarda internet tabanlı platformlar arasında en popüler olanlar sosyal medya platformlarıdır. Sosyal medya platformlarında yer alan kullanıcı sayısının her geçen gün artması kurumların da ilgisini çekmiş olup özel sektörde veya devlet bünyesinde faaliyet gösteren tüm kurum ve kuruluşların resmi sosyal medya hesaplarıyla bu platformlarda yer aldıkları görülmüştür. Her sektörden milyonlarca marka, şirket ve kurumun yer aldığı sosyal medya dünyasında spor kulüpleri de yerini almıştır. Spor kulüpleri de artık pazarlama, reklam, bilgilendirme ve taraftarlarla iletişim gibi pek çok amaçla hedef kitlelerine hızlı ve etkili bir biçimde ulaşabilmek için sosyal medya uygulamalarını kullanmaya başlamışlardır. Bu sebeple, bu araştırma ile spor kulüplerinin sosyal medya platformlarını kullanma biçimlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Mevcut araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan Netnografi (Dijital Etnografi) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri Türkiye'deki spor kulüplerinin resmi Twitter hesapları incelenerek toplanmış, elde edilen verilerin analizi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 sezonunda Spor Toto Süper Lig'inde yer alan 21 profesyonel spor kulübü oluşturmuştur. Araştırma bulguları Türkiye'deki spor kulüplerinin en fazla paylaşımı maç günlerinde gerçekleştirdiklerini, kulüplerin Twitter hesaplarını pazarlama amaçlı faaliyetleri için de etkili biçimde kullandıklarını, bunlara ek olarak spor kulüplerinin; bilgi paylaşımı, taraftarlarla etkileşim, kurumsal imajın korunması gibi halkla ilişkiler faaliyetlerini de dijital ortamda Twitter aracılığıyla etkili bir biçimde yönettiklerini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractWith the introduction of the internet into human life, communication preferences have also changed. Like individuals, public and private institutions have also changed their communication preferences to reach their target audiences and started to take place in internet-based platforms. Social media platforms are the most popular among internet-based platforms in recent years. The increase in the number of users on social media platforms has attracted the attention of institutions, and it has been seen that all institutions and organizations operating in the private sector or government are on these platforms with their official social media accounts. Sports clubs have also taken their place in the world of social media, where millions of brands, companies and institutions from every sector take part. Sports clubs have also started to use social media applications to reach their target audiences quickly and effectively for many purposes such as marketing, advertising, information and communication with fans. For this reason, with this research, it is aimed to reveal the ways in which sports clubs use social media platforms. Netnography (Digital Ethnography) method, which is one of the qualitative research methods, was used in the present study. The research data were collected by examining the official Twitter accounts of sports clubs in Turkey, and the content analysis method was used to analyze the data obtained. The sample of the research consisted of 21 professional sports clubs in the Spor Toto Super League in the 2020-2021 season. The research findings indicate that the sports clubs in Turkey share the most on match days, that the clubs use their Twitter accounts effectively for their marketing activities. It has also shown that they effectively manage public relations activities such as information sharing, interaction with fans, and protection of corporate image via Twitter in the digital environment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medya, Twitter, Spor Kulübüen_US
dc.subjectSocial Media, Twitter, Sports Cluben_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTürkiye'deki spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarının içerik analizi: Twitter örneğien_US
dc.title.alternativeContent analysis of social media accounts of sports clubs in Turkey: Twitter exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.institutionauthorAkgün, Onur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid810731en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record