Dijitalleşme süreci açısından Türkiye'de üst kademe kamu yöneticilerini yetiştirme politikaları üzerine bir araştırma
Abstract
Araştırmada bilimsel açıdan öğrenilmesi gereken en önemli konu, Türkiye'deki üst kademe yöneticilerini yetiştirme politikalarının, dijitalleşme süreci koşulları açısından uygun düzeyde olup olmadığının tespit edilmesidir. Dünya günden güne değişmektedir ve ülkemizde kamu yönetimlerinde değişen dijitalleşme sürecine uyum sağlayabilen, bu sürece uyumlu olarak yetiştirilmiş olan üst kademe yöneticilerine ve onların yetiştirilmesini sağlayacak kurumlara, yapılara ve politikalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırma kapsamında, Türkiye'deki üst kademe kamu yöneticilerini yetiştirme politikaları incelenerek, yönetim, yöneticilik ve üst kademe yöneticiliği gibi konu ile ilgili kavram tanımları verilmiştir. Tez araştırmasında elde edilen veriler Çanakkale üst kademe kamu yöneticileri ile görüşme, Ankara'daki Yürütme Organı'na bağlı üst kademe kamu yöneticileri ile geçerliliği ve güvenilirliği hesaplanmış anketler aracılığı ile toplanarak, dijitalleşme sürecindeki Türkiye'de üst kademe yöneticilerinin yetiştirilmesi hususundaki durum tespiti yapılmıştır. Durum tespiti kapsamında, dijitalleşme süreci açısından Türkiye'de üst kademe kamu yöneticisi yetiştirme politikalarında altı boyut ortaya konmuştur. Bunlar eğitimsel boyut, yönetsel uygulamalar ile ilgili boyut, kişisel özellikler ile ilgili boyut, yetiştirme politikaları ile ilgili boyut, dijitalleşme ile ilgili boyut ve yöneticilik özellikleri ile ilgili boyut şeklinde belirlenmiştir. Tespit edilen tüm boyutlara yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Bu kapsamda üniversitelerde "Kamu Yönetimi Mühendislik Fakültesi" (KYMF) ve Cumhurbaşkanlığı'na bağlı Lisansüstü düzeyde "Üst Kademe Yönetici Akademisi" (ÜKYA)'nın kurulması önerilmiştir. The most important issue to be learned scientifically in the research is to determine whether the policies to train senior administrators in Turkey that are at the appropriate level in terms of the conditions of the digitalization process. The world is changing day by day and there is a need for senior administrators who can adapt to the changing digitalization process in public administrations and who have been trained in accordance with this process, and institutions, structures and policies that will ensure their training in our country. Within the scope of this research, the policies of raising senior public administrators in Turkey were examined and the definitions of concepts such as management, management and senior management were included. The data obtained in the thesis research were collected through interviews with senior public administrators in Çanakkale and senior executive public administrators in Ankara, and through questionnaires whose validity and reliability were calculated, and a due diligence was made regarding the education of these people. Within the scope of due diligence, six dimensions in the senior public administrator training policies in Turkey in terms of the digitalization process have been revealed. These were determined as the educational dimension, the dimension related to managerial practices, the dimension related to personal characteristics, the dimension related to training policies, the dimension related to digitalization and the dimension related to managerial characteristics. Solution suggestions were presented for all identified dimensions. In this context, it has been proposed to establish "Public Administration Engineering Faculty" (PAEF) and "Senior Administrative Academy" (SAA) at the postgraduate level under the Presidency.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTJJbpJl7c2B4jQssb-k4Z3hiNysqQM6y8h8crXLrT8lmhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5004