Seramik sektöründe yüzey kaplama ürün tasarımı ve grafik veri tabanı oluşturma
Özet
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde üretilen seramik karo, ülkelerin kendi iç pazarlarına ve dış pazarlara ihraç ettikleri yüksek pazar payı olan bir üründür. İç-dış mekân yer ve duvar kaplamalarında kullanılabilen ve sağlıklı olan bu malzeme belli beğenileri ve ihtiyaçları karşılamak amacı ile üretilmekte ve pazarlanmaktadır. Son kullanıcı tarafında öncelikli görsel ve dokunsal beğeni devreye girmekte ve ardından teknik yapı ve üretim süreci değerlendirilmektedir. Seramik karo üretim süreçlerinin araştırma, değerlendirme rapor ve sonuçlarına dair detaylı bilgiler literatürde bulunmaktadır. Ancak görsel, ürünün kimyası ve hammaddesi kadar önemli olan görünümüdür. Fuar ve sergilerde ürünün ön plana çıkmasını, satış noktalarında büyük ölçüde tercih sebebi olmasını sağlayan ürünün grafik tasarımıdır. Ceramic tile produced in developed and developing countries is a product with a high market share that countries export to their domestic and foreign markets. This healthy material, which can be used in indoor and outdoor floor and wall coverings, is produced and marketed in order to meet certain tastes and needs. On the end user's side, primarily visual and tactile taste comes into play, and then the technical structure and production process are evaluated. Detailed information on research, evaluation reports and results of ceramic tile production processes are available in the literature. However, the visual is as important as the chemistry and raw material of the product. It is the graphic design of the product that makes the product stand out in fairs and exhibitions and is a major reason for preference at sales points.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUZ9RpOucXa8DELiJoJU88b_rXp8Cp25_Y6j-W9SS3cmmhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4996