Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Arif
dc.contributor.authorBilici, Seray
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSluFnm5d1As3ZJycaUoRLd0z5JPmR2QfoE6p17w54sy
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4941
dc.description.abstractGüzellik kavramı insanın tüm duyu organlarına hitap eden ve algıladığı nesneden haz almasına neden olan bir duyum olarak tanımlanabilmektedir. Güzellik, öznel bir duyum olmasının yanında insanlığa hitap etmiş bir kavramdır. Bu nedenle ilk çağlarından beri sanat aracılığıyla insanlar güzelin peşinde olmuşlardır. Güzellik algısının dönüşümü her çağın dinamiklerinden etkilenerek, yeni tanımlamalar kazanmıştır. Günümüzde var olan güzellik algısının dijital çağın dinamikleri ile harmanlanmadığını bu sebeple yenilenen bir güzellik anlayışının oluştuğunu söylemek mümkündür. Güzellik algısı sosyal medyanın yayılması ile form değiştirerek kusursuz güzellik arayışının yayılmasına neden olmaktadır. Reel hayatta var olan yüz biçimleri, sosyal medya da yüz filtreleri veya Photoshop uygulamaları ile değiştirilerek dijitalin tek tip görünüme sahip yüzlerini oluşturmaya başlamıştır. Güzellik algısında oluşmaya başlayan standardize edilmiş görünüm aynı zaman da gerçekten uzaklaşmayı ve yapaylaşmayı da doğurmaktadır. İnsanlar akıllı telefon ekranında gördükleri biçimlendirilmiş yüz prototipine alışmakta dolayısıyla sentetik bir güzellik idealine ulaşmayı hedeflemektedir. Estetik ameliyatlara olan yoğun ilgi ve günümüzdeki yüz ölçülerinin benzerliği de bu durumu destekler niteliktedir. Günümüzde yaşanan güzellik algısındaki bu dönüşüm, gelecekte "distopik güzellik" kavramıyla adlandırılabilir. Çünkü distopya tabiri genel anlamı itibariyle olumsuz bir anlam çağrıştırsa da gelecekte gerçekleşmesi mümkün ihtimaller olarak açıklanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe concept of beauty can be defined as a sensation that appeals to all sense organs and causes people to take pleasure from the object they perceive. Beauty, besides being a subjective sensation, is a concept that appeals to humanity. For this reason, people have been in pursuit of the beautiful through art since the early ages. The transformation of the perception of beauty has gained new definitions by being influenced by the dynamics of every age. It is possible to say that the perception of beauty that exists today is not blended with the dynamics of the digital age, therefore, a renewed understanding of beauty has emerged. The perception of beauty changes form with the spread of social media, causing the search for perfect beauty to spread. Face shapes that exist in real life have been replaced by face filters or Photoshop applications in social media, and they have begun to create digital faces with a uniform appearance. The standardized appearance that started to emerge in the perception of beauty also leads to alienation from reality and artificiality. People get used to the shaped face prototype they see on the smartphone screen, thus aiming to achieve a synthetic beauty ideal. The intense interest in aesthetic surgeries and the similarity of today's face sizes also support this situation. This transformation in the perception of beauty experienced today can be called "dystopic beauty" in the future. Because, although the term dystopia connotes a negative meaning in general, it is explained as possible possibilities in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGazeteciliken_US
dc.subjectJournalism ; Radyo-Televizyonen_US
dc.titleDijitalleşmeyle beraber güzellik algısında yaşanan dönüşüm ve yeni güzellik anlayışı olarak "Distopik güzellik" kavramının üretimien_US
dc.title.alternativeThe transformation in the perception of beauty and the new approach of beauty with digitalization the production of the "Distopic beauty" concepten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.institutionauthorBilici, Seray
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775312en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record