Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorAkan, Ekrem
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:06Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUYeXiULN2OpEcYdXJZTDg9TZtqIOS1ns-i6bvXE40248
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4936
dc.description.abstractBu çalışma ile Fen Bilimleri Öğretmenlerinin fen eğitiminde STEM uygulamaları ve 21.Yüzyıl becerilerinin yeterliliklerinin ve bu alanlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde kadrolu olarak görev yapan 242 Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Nitel verilerin toplanması için ise 12 Fen Bilimleri öğretmeni ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla katılımcı öğretmenlere "STEM Uygulamaları Yeterlilik Ölçeği" ve "21.Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Ölçeği" uygulanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı sıralı açıklayıcı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Ölçek verileri incelendiğinde normal dağılım göstermediği anlaşılmıştır. Normal dağılım göstermeyen maddelerin analizi için Mann Whityney U, Kruskal Wallis H analizleri ve 21.yüzyıl beceri puanları ile STEM uygulamaları puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla korelasyon analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda 21.yüzyıl becerileri ölçeğinde; cinsiyet değişkeni, yaş değişkeni, eğitim düzeyi değişkeni ve sınıftaki öğrenci sayısı değişkeni açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. STEM uygulamaları yeterlilik ölçeği puanları incelendiğinde; cinsiyet değişkeni, yaş değişkeni, STEM eğitimi alıp almama durumu değişkeni açısından hayır diyenler lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. 21.yüzyıl becerileri yeterlilik ölçek puanları ile STEM uygulamaları yeterlilik ölçek puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi için yapılan korelasyon analizinde pozitif yönde ilişkili oldukları görülmüştür. Nitel verileri betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiş ve öğretmenlerin STEM eğitimi ve 21.yüzyıl kavramlarına aşina oldukları anlaşılmıştır. Çoğu öğretmenin derslerinde STEM uygulamalarına ders sürelerinin yetersiz kalması, okulların STEM çalışmaları için bütçe ayıramaması, öğretmenlerin alan eğitimlerinin yetersizliği gibi sebeplerden dolayı yer veremediği görülmüştür. STEM eğitimi planlama ve gerçekleştirme yönünden, alan eğitimi eksikliği ve maddi sebeplerden ötürü mümkün olmadığı katılımcıların geneli tarafından ifade edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith this study, it was aimed to determine the proficiency of Science Teachers' STEM applications and 21st century skills in science education and the relationship between these fields. The research group consists of 242 science teachers working as permanent staff within the body of İzmir Provincial Directorate of National Education. In order to collect qualitative data, face-to-face interviews were conducted with 12 science teachers. In order to collect data in the research, "STEM Applications Competency Scale" and "21st Century Skills Competence Scale" were applied to the participating teachers. A sequential descriptive mixed method design, in which quantitative and qualitative research methods are used, was used in the study. Quantitative data were analyzed with the SPSS program. When the scale data were examined, it was understood that it did not show a normal distribution. Mann Whityney U, Kruskal Wallis H analyzes were used for the analysis of non-normally distributed items, and correlation analysis was used to determine the relationship between 21st century skill scores and STEM application scores. As a result of the analysis, in the 21st century skills scale; it was seen that there was no significant difference in terms of gender variable, age variable, education level variable and the number of students in the class variable. When STEM applications proficiency scale scores are examined; It was observed that there was a significant difference in terms of gender variable, age variable and in favor of those who said no in terms of whether they had received STEM education or not.In the correlation analysis conducted to determine the relationship between 21st century skills proficiency scale scores and STEM applications proficiency scale scores, they were found to be positively related. Qualitative data were analyzed using descriptive analysis and it was found that teachers were familiar with STEM education and 21st century concepts. It was observed that most of the teachers could not include STEM applications in their classes due to insufficient course time, schools' inability to allocate a budget for STEM studies, and inadequate field education of teachers. In terms of planning and realizing STEM education, it was stated by the majority of the participants that it was not possible due to the lack of field education and financial reasons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin 21.yüzyıl beceri ve STEM uygulamaları yeterlilik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of science teachers' skills and STEM applications proficiency levels in the 21st centuryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.institutionauthorAkan, Ekrem
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775305en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record