Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Fatih
dc.contributor.authorTekin, Dilek
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:04Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTOo6BBE-GAFFv34fEGkq4j3MsKI_uz8diY9QKsXeOzac
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4920
dc.description.abstractKimya içerisinde birçok soyut kavram ve uygulamayı barındıran geniş bir bilim dalıdır. Öğrencilerin zihinlerinde ise bu soyut kavramların kalıcı bir şekilde öğrenilmesi için kavramların somutlaştırılması önem arz etmektedir. Somutlaştırma faaliyetlerinden biri de laboratuvar uygulamalarıdır. Laboratuvarda gerçekleştirilen deneyler kavramların ve kimya içeriklerinin kalıcı hale gelmesi için olduk etkilidir. Bu çalışmada da yükseköğrenimde kullanılan laboratuvar faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümünde öğrenim görmekte olan ve Genel Kimya II dersini almakta olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan Kimya Deneyleri Değerlendirme Ölçeği kullanılmış ve her deney sonrasında bu formlarla öğrenciler gerçekleştirilmiş olan deneyleri değerlendirmek suretiyle kriter maddelerine puan verilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerle öğrencilerin deneyleri kriterler doğrultusunda değerlendirmesi sağlanmıştır. Kriter formlarında elde edilen verilerin nicel analizi Linacre (2003) tarafından geliştirilmiş FACETS 3.71.4 analiz programı ile analiz edilmiştir. Buna göre çalışma sonucunda elde edilen nicel veriler ÇYRM ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda bir kriter formu elde edilmiş olmakla beraber, deneylerin uygulandığı öğrencilere ait yanlılık analizi de yapılmıştır. Ayrıca Çok-Yüzeyli Rasch ölçme modelinin performansa dayalı değerlendirmelerde etkin olarak kullanılabilir olup olmaması durumu analiz sonuçlarıyla ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractChemistry is a broad branch of science that includes many abstract concepts and applications. In the minds of the students, it is important to concretize the concepts in order to learn these abstract concepts in a permanent way. One of the concretization activities is laboratory applications. Experiments carried out in the laboratory are very effective for the concepts and chemistry contents to become permanent. In this study, laboratory activities used in higher education will be examined. The sample of the study will be students studying at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Chemistry and taking the General Chemistry II course. In the study, the Chemistry Experiments Criteria Form to be created by the researchers will be used and after each experiment, the students will give points to the criteria items by evaluating the experiments carried out with these forms. With the data to be obtained from the study, it will be ensured that the students evaluate the experiments in line with the criteria. The quantitative analysis of the data obtained in the criteria forms will be analyzed with the FACETS 3.71.4 analysis program developed by Linacre (2003). Accordingly, the quantitative data obtained as a result of the study will be analyzed with MFRM. As a result of the study, a criterion form was obtained, and a bias analysis of the students to whom the experiments were applied will also be made. In addition, whether the Multi-Surface Rasch measurement model can be used effectively in performance-based evaluations will be revealed with the results of the analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLaboratuvar aktiviteleri ve öğrencilerin uygulama performansları: Üniversitede genel kimya II dersinin uygulama durumuen_US
dc.title.alternativeLaboratory activities and practical performance of students: application status of general chemistry II course in universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.institutionauthorTekin, Dilek
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid813890en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record