Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKıray, Abdullah
dc.contributor.authorAkansu, Berfin
dc.date.accessioned2023-12-11T20:00:59Z
dc.date.available2023-12-11T20:00:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShnZRztvthM3DpXZ5iORPEhKN6IwK0ok4bzuNGcU-vj-V
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4860
dc.description.abstractTersine mentorluk, geleneksel anlamda mentorluğun aksine daha az deneyimli genç işgörenin kendinden kıdem ve yaş olarak üstün olan işgörene mentorluk etmesi durumunu ifade etmektedir. Çalışmanın amacı tersine mentorluk uygulamasının, yaşları ve sosyal hayatları dolayısıyla bu uygulamaya en uygun olan Y-Z kuşağı işgörenler üzerindeki örgütsel çekicilik düzeyine etkisinin ortaya konmasıdır. Konuyla ilgili literatür taranarak değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir model geliştirilmiştir. Modeli test edebilmek amacıyla anket yöntemi ile İstanbul'da bulunan ve özel sektör çalışanı olan Y-Z kuşağı 387 bireyden veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler ile faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre genç kuşak çalışanlarda tersine mentorluk uygulaması ile örgütsel çekicilik arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractReverse mentoring, in contrast to mentoring in the traditional sense, refers to the situation where the less experienced young employee mentors the employee who is superior in terms of seniority and age. The aim of the study is to reveal the effect of reverse mentoring practice on the level of organizational attractiveness on the Y-Z generation employees who are most suitable for this practice due to their age and social life. A model, that shows the relation between variables, was developed by reviewing the literature on the subject. In order to test the model, data were collected from 387 individuals from the Y-Z generation, who are private sector employees in Istanbul, with the survey method. Factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and anova test were made with the obtained data. When the research findings were examined, significant relationships were found between the reverse mentoring practice and the level of organizational attractiveness in the younger generation employees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeleneksel Mentorluk, Tersine Mentorluk, Örgütsel Çekicilik, Kuşak Farklılıkları.en_US
dc.subjectTraditionary Mentoring, Reverse Mentoring, Organizational Attractiveness, Generation Gaps.en_US
dc.subjectSiyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleTersine mentorluk uygulamasının örgütsel çekiciliğe etkisi: Genç kuşak (Y-Z) kuşağı çalışanlara yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe impact of reverse mentoring practice to organizational attractiveness: A study towards young generation (Y–Z generation) employeesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.institutionauthorAkansu, Berfin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid823165en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record