dc.contributor.advisor | Özdemir, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Kıymaz, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUY1g4awjbYPXrkAkLnaVDT4VrXkgWGNtQ_VuIW-Fh2K9 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4653 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmek üzere rekabet tabanlı bir kodlama uygulamasının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Alanyazın incelendiğinde, rekabet tabanlı bir öğrenme ortamının bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisini inceleyen çalışmalara rastlanmakla birlikte gerçek zamanlı ve rekabet tabanlı bir kodlama uygulamasının kullanımına veya geliştirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu bağlamda çalışma ile gerçek zamanlı ve rekabet tabanlı bir kodlama uygulamasına olan ihtiyaç araştırılmış ve bu ihtiyaçlar göz önüne alınarak öğrencileri motive edici ve onların bilgi işlemsel düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlayıcı bir uygulamanın geliştirilme aşamaları sunulmuştur. Araştırmanın katılımcıları analiz, tasarım ve geliştirme sürecinde farklılık göstermektedir. Araştırmanın hedef kitle analizinin gerçekleştirildiği ilk aşamasında 93 öğrencinin ve 25 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Görüşmelerden elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin ve öğrencilerin beklentilerini karşılayacak rekabet tabanlı bir kodlama uygulamasına ihtiyaç olduğu ortaya çıkmıştır. Yazılımın tasarım ve geliştirme aşamalarında öğretmen ve alan uzmanlarının görüşlerine başvurulmuş ve iki pilot çalışma sonrası uygulamaya yönelik iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to develop and evaluate a competition-based coding application to improve the computational thinking skills of secondary school students. When the literature is examined, there are studies examining the effect of a competitive learning environment on computational thinking skills. However, no study has been found on the use or development of a real-time and competition-based coding application. In this context, the needs of the target audience were taken into consideration and the development stages of an application that contributes to the development of their computational thinking skills were presented. Design-based research method was used in the research. The participants of the research differ in the analysis, design and development process. In the first stage of the research, where the target audience analysis was carried out, 93 students and 25 teachers were consulted. In line with the findings obtained from the interviews, it has emerged that there is a need for a competition-based coding application that will meet the expectations of teachers and students. In the design and development stages of the software, the opinions of teachers and field experts were consulted and improvements were made for the implementation after two pilot studies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | en_US |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmek üzere rekabet tabanlı bir kodlama uygulamasının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Development and evaluation of a competition-based coding application to improve the computational thinking skills of secondary school students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 95 | en_US |
dc.institutionauthor | Kıymaz, Ülkü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 770413 | en_US |