Robotik uygulamalarının kodlama başarısına, tutumuna ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı robotik uygulamaların kodlama başarısına, tutumuna ve 21. yüzyıl becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 58 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; uygulamalı performans sınavı, kodlamaya yönelik tutum ölçeği ve 21. yüzyıl becerileri ölçeğidir. Araştırmacı tarafından sekiz haftalık uygulama planı oluşturulmuştur. Araştırma sürecinde kodlama eğitimini deney grubu robotik uygulamalar ile kontrol grubu ise blok tabanlı programlama ile almıştır. Robotik uygulamalarda mBot, blok tabanlı programlamada ise Scratch kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımlı örneklemler t-testi ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarının kodlama başarısı, tutumu ve 21. yüzyıl becerileri anlamlı derecede artmıştır. Kodlama eğitimini robotik uygulamalarla alan deney grubunun kodlama başarısı blok tabanlı kodlama ile alan kontrol grubunun başarısından anlamlı derecede daha yüksek bulunmuştur. Benzer şekilde deney grubunun kodlamaya yönelik tutumu kontrol grubunun tutumundan anlamlı derecede daha yüksek bulunmuştur. Ancak deney ve kontrol gruplarının 21. yüzyıl becerileri puanları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. The purpose of this research is to examine the effect of robotic applications on coding success, attitude and 21st century skills. An experimental design with pretest-posttest control group was used in the study. The participants of the study consist of 58 fifth grade students. The data collection tools used in the study are applied performance exam, coding attitude scale and 21st century skills scale. An eight-week application plan was created by the researcher. In the research process, the experimental group received coding education with robotic applications while the control group received coding education with block-based programming. Mbot was used in robotic applications and Scratch was used in block-based programming. Dependent samples t-test and independent samples t-test was used to analyze research data. As a result of the research, coding success, attitude and 21st century skills of both experimental and control groups have significantly increased. The coding success of the experimental group, who received coding training with robotic applications, was found to be significantly higher than the success of the control group, which received block-based coding. Similarly, the attitude towards coding of the experimental group was found to be significantly higher than the attitude of the control group. However, no significant difference was found between the 21st century skills scores of the experimental and control groups.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rm8R0Jvl7NEfVTA4CovsX-QMWGDhrbOWo2QU_nXOn86Yhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4651