Bilgisayarsız kodlama eğitiminde rol tabanlı takım çalışması yöntemi kullanımının öğrencilerin işbirlikli çalışma ve problem çözme becerilerine etkisi
Abstract
Bu araştırmada bilgisayarsız kodlama eğitiminde rol tabanlı takım çalışması yöntemi kullanılmasının ilkokul öğrencilerinin işbirlikli çalışma ve problem çözme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma nicel olarak öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini 36 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri "Problem Çözme Becerileri Ölçeği" ve "İşbirlikli Öğrenme Becerileri Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma verileri parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre bilgisayarsız kodlama eğitimini rol tabanlı takım çalışması yöntemiyle alan deney grubu öğrencilerinin işbirlikli çalışma becerileri ve problem çözme becerileri öntestten sonteste anlamlı derecede artmıştır. Bunun aksine bilgisayarsız kodlama eğitimini geleneksel öğrenme yöntemiyle alan kontrol grubu öğrencilerinin işbirlikli çalışma becerileri ve problem çözme becerileri öntestten sonteste farklılaşmamıştır. Deney grubu öğrencilerinin işbirlikli çalışma becerileriyle, kontrol grubunun işbirlikli çalışma becerileri arasında sontest puanlarına göre deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney ve kontrol grubunun sontest puanlarına göre problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırma sonuçları rol tabanlı takım çalışma yönteminin öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenme becerilerinden işbirlikli çalışma ile problem çözme becerilerini geliştirdiğini göstermektedir. In this study, the effect of using role-based teamwork method in unplugged coding education on colloborative work and problem solving skills of primary school students was examined. The research was conducted quantitatively using a quasi-experimental design with pretest-posttest control group. The research sample consisted of 36 primary school 4th grade students. Quantitative data were collected with the "Problem Solving Skills Scale" and "Colloborative Learning Skills Scale". The research data were analyzed using parametric and nonparametric tests. According to the findings of the study, the collaborative working skills and problem solving skills of the experimental group students who received unplugged coding training with the role-based teamwork method increased significantly from pretest to posttest. On the contrary, the collaborative working skills and problem solving skills of the control group students who received unplugged coding training with the traditional learning method did not differ from pretest to posttest. A significant difference was found between the collaborative working skills of the experimental group students and the collaborative working skills of the control group in favor of the experimental group according to the posttest scores. There was no significant difference between the problem solving skills of the experimental and control groups according to their posttest scores. The results of the research show that the role-based teamwork method improves students' collaborative working and problem solving skills among social and emotional learning skills.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTL1jrxu896tJTpxagcqgkaqmGCT3Sn2T_6cXibGLWbcZhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4650