dc.contributor.advisor | İzmirli, Serkan | |
dc.contributor.author | Özdağ, Recep Atalay | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTM6cc2nDedwPq90GJJIRaQTeVt4on4hWruc_IsnVMveu | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4649 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ters yüz sınıf modelinin 8. sınıfta matematik öğrenimi gören öğrencilerin üçgenler konu alanındaki başarılarına, öğrenme kalıcılıklarına ve derse ilişkin tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada sıralı açıklayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 8. sınıfta öğrenim gören 33'ü kontrol grubu ve 30'u deney grubu öğrencisi olan toplam 63 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın önemi, çevrimiçi geleneksel uzaktan öğretimi daha etkili hale getirmek için yeni ve etkili bir model olan ters yüz sınıf modelini tamamen çevrimiçi olarak uygulamaktır. Alanyazında önemli bir boşluğu dolduracağı düşünülen bu araştırma uzaktan eğitimi daha etkili hale getirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın sonunda çevrimiçi geleneksel uzaktan öğretim yöntemiyle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin başarısı öntestten sonteste anlamlı düzeyde artmış ancak sontestten kalıcılığa anlamlı şekilde azalmıştır. Benzer şekilde çevrimiçi ters yüz sınıf modeliyle matematik öğrenimi gören deney grubu öğrencilerinin başarısı öntestten sonteste anlamlı düzeyde artmış ancak sontestten kalıcılığa anlamlı şekilde azalmıştır. Kontrol grubu ile deney grubunun başarı öntest puanları kontrol edildiğinde başarı sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Deney grubu ile kontrol grubunun başarı sontest puanları kontrol edildiğinde başarı kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Kontrol grubunun uygulamadan önce ve uygulamadan sonra matematik dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark oluşmamıştır. Ancak çevrimiçi ters yüz sınıf modeli uygulamasından sonra deney grubu öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumları öntestten sonteste anlamlı derecede artmıştır. Deney ve kontrol grubunun Matematik dersine ilişkin tutum öntest puanları kontrol edildiğinde tutum sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark oluşmuştur. Deney grubu öğrencileri çevrimiçi ters yüz sınıf modeline ilişkin genelde olumlu görüş bildirmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effects of the online flipped classroom model on the achievement, retention of learning, and attitudes towards the topic of triangles among 8th-grade students in mathematics education. The research followed a sequential explanatory mixed-method design with a total of 63 participants, including 33 in the control group and 30 in the experimental group. Implementing the online flipped classroom model in online traditional distance education is significant for improving its effectiveness. The study fills a critical gap in the literature and strives to enhance distance education. The findings indicate that the achievement of the control group students, who received online traditional distance education, significantly increased from pre-test to post-test but decreased from post-test to retention. Similarly, the achievement of the experimental group students, who experienced the online flipped classroom model, significantly improved from pre-test to post-test but decreased from post-test to retention. Controlling for pre-test scores, the experimental group showed a significant advantage in post-test achievement scores. Likewise, controlling for post-test scores, the experimental group demonstrated a significant advantage in achievement retention scores. There was no statistically significant difference between the attitudes of the control group towards the mathematics course before and after the application. However, the experimental group students' attitudes significantly improved from pre-test to post-test after experiencing the online flipped classroom model. Controlling for pre-test attitude scores towards the mathematics course, the experimental group showed a significant advantage in post-test achievement scores. Overall, the experimental group expressed positive views regarding the flipped classroom model. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi ters yüz sınıf, ters yüz sınıf, çevrimiçi uzaktan eğitim, matematik, başarı, tutum | en_US |
dc.subject | Online flipped classroom, flipped classroom, Online distance education, study to improve math achievement, | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretiminde çevrimiçi ters yüz sınıf modelinin başarı, kalıcılık ve tutuma etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of online flipped classroom model on achievement, retention and attitude in mathematics teaching | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.institutionauthor | Özdağ, Recep Atalay | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 818633 | en_US |