Perspectives and practices of teacher educators and students of English language teaching post-graduate programs within the mediation theory
Citation
Asmalı, M. (2016). Perspectives and practices of teacher educators and students of English language teaching post-graduate programs within the mediation theory. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırmanın başlangıç noktası, Türkiye bağlamında yetersiz olan İngiliz Dili Eğitimi bölümü lisansüstü programların inceleyen, ve öğretmen eğiticilerinin ve öğrencilerin Feuerstein'ın aracılık teorisinin oniki parametresi ve aracılık rolü açısından algıları ve pratikleri ile ilgili yetersiz sayıdaki araştırmalardır. Bu yetersizliği kapatmak amacıyla bu çalışma, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi bölümünün yüksek lisans ve doktora programlarında bu teorinin parametrelerini incelemeyi amaçlamıştır. Metodolojik olarak, bu çalışma, belirli öğrenenlerin ve öğretmen eğiticilerinin kendi öğrenme ortamlarındaki detaylı tanımlamalarını sunabilmek için nitel durum çalışması yaklaşımını benimsemiştir. Bu görüşle, bu araştırma, gözlem, öğretmen eğiticileri ile yarı yapılandırılmış kişisel mülakatlar, öğrenciler ile odak grup görüşmeleri ve doküman toplama veri toplama tekniklerini kullanmıştır. 'Yorumlayıcı-betimleyici' analiz tekniği analiz için kullanılmıştır. Sonuçlar, bu programlarda en yaygın olarak kullanılan aracılık teorisi parametresinin 'paylaşılan niyet' olduğunu göstermiş ve bu parametre gözlem sonuçlarına göre, 'önem', 'bireysellik', ve 'paylaşım' tarafından takip edilmiştir. Tam ters olarak, 'kendi davranışını kontrol etme' ve 'aidiyet hissi' gözlemlenen derslerde çok sık kullanılmamıştır. Bu parametrelerin kullanımını belirleyen, öğretmen eğiticilerinin yaşı ya da lisansüstü eğitimdeki deneyimi gibi hiç bir faktör dominant bulunmamıştır. Büyük benzerlik ve farklılıklara rağmen, tüm öğretmen eğiticileri kendi derslerinin gerekleri ve öğretim stillerine bağlı olarak bu programlarda kendilerine özgü aracılık rolünü oynamışlardır. Bu parametrelerin kullanımlarının kaynaklarıyla ilgili olarak en etkili faktör, öğretmen eğiticilerinin özellikle tez danışmanları ve bir öğretmen eğiticisi olarak edindiği tecrübeler bulunmuştur. Öğretmen eğiticileri kendilerini bir meslektaş, deneyimli bir kişi, kolaylaştıran kişi ve yönlendirici olarak görmüşlerdir. Buna ek olarak, 'önem' ve 'buranın ve şuanın ötesindeki hedef', güncel, geçmiş ve gelecekteki konuların ilişkilerini göstermesi açısından öğrenciler tarafından önemli bulunmuştur. Bu çalışmanın sonuçları, öğretmen eğiticilerinin, aracılık teorisinin öğrenci görüşleri çerçevesinde, onları daha etkili kullanmaları için nasıl, ne zaman, ve nerede kullanmaları konusunda bilgili olmalarını sağlamıştır. Ancak, farklı eğitim ortamlarında ve kültürlerde her bir aracılık teorisi parametresini ve onların kullanılışını etkileyen faktörleri tam olarak anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. The starting point for this research was the unsatisfactory number of researches investigating the nature of post-graduate programs of ELT department in Turkey's context and the perceptions and practices of teacher educators and students in these programs regarding the role of mediator and twelve aspects of mediation theory of Feuerstein. In order to fill this gap, this study attempted to investigate the aspects of this theory in doctorate and master programs in English Language Teaching Department of a state university in Turkey. Methodologically, this study employed a qualitative case study approach so as to provide detailed descriptions of specific learners and teacher educators within their learning setting. From this viewpoint, this research made use of data gathering techniques of observations, semi-structured personal interviews with the teacher educators, focus-group interviews with the master and doctorate program students, and document collection. 'Interpretive-descriptive' analysis technique was used for the analysis. The results showed that the most commonly used mediation theory aspect in these programs was 'shared intention' followed by 'significance', 'individuality', and 'sharing' according to the observation results. In contrast to the popular mediation aspects, 'control of own behavior' and 'a sense of belonging' did not take place so commonly in the observed classes. No single factor, such as teacher educators' age or experience in teaching in post-graduate programs was dominant in determining the use of these aspects. Despite some major similarities and differences, all teacher educators had their own unique ways of playing the mediator role in doctorate and master programs depending on the requirements of their classes and their teaching styles. Regarding the sources of using these aspects, the most effective factor was the role played by their teachers, especially their thesis advisors, during their PhD period and the experiences they had as a language teacher educator. Teacher educators mostly considered themselves a colleague, an experienced person, a guide, a facilitator and a moderator. Moreover 'significance' and 'purpose beyond the here and now' were the important aspects for students in showing the relationships among the current, past, and the future topics. The results of this study allowed the teacher educators to know the views of the students in post-graduate programs regarding how, when, and where exactly they could use mediation theory aspects more effectively in their classes. However, further research is necessary to fully understand each mediation theory aspect and potential factors affecting use of them in different educational settings and cultures.