dc.contributor.advisor | Akın, Abdullah | |
dc.contributor.author | Demir, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T11:33:27Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T11:33:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-08-07 | |
dc.identifier.citation | Demir. İ. (2019). Dini bilgi edinme kaynağı olarak sosyal medya (İlahiyat fakültesi öğrencileri örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4078 | |
dc.description.abstract | Teknoloji tüm alanlardaki algı biçimini etkilediği gibi din eğitimi alanındaki algı biçimini de etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu durum hem pratik hem de din eğitimi alanında kendisini göstermektedir. Son yıllarda özellikle internet ortamında birçok sosyal paylaşım sitesi ortaya çıkmış ve bireylerin arasındaki aktif etkileşimi, iletişimi, bilgi alışverişini ve en önemlisi de öğrenme süreçlerini yeniden biçimlendirmiştir. Sosyal medya aracılığıyla bireyler ve gruplar karşılıklı iletişimde bulunup dinî, ticari, sosyal vb. birçok konuda birbirlerine destek olup karşılıklı sorulara cevap aramaktadırlar. Bu bakımdan sosyal medya informal eğitim yollarından bir tanesidir denilebilir. Fonksiyonel olarak anlık işleyen bir sistem içerisinde hızla dolaşan ve farklı kullanıcılar tarafından üretilip biçimlendirilebilen bilgilerin güvenilirliği, kaynağının araştırılıp araştırılmadığı, hangi amaç ve hedefler için paylaşıldığı, paylaşanın samimi olup olmadığı gibi birçok soru kullanıcılar için önemli bir problemi oluşturmaktadır. Özellikle bu paylaşımlar dini bilgi içerikli kritik konulardaki paylaşımlarsa daha da ciddi bir önem arz etmektedir. Bu bağlamda, bu tez çalışmasında Türkiye'de bulunan farklı bölgelerdeki İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya ve din eğitimi ilişkilerine bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda belirlenen yedi üniversitenin ilahiyat fakültesi öğrencilerine tabakalı örnekleme yöntemi ile anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarından öğrencilerin sosyal medya ile tanışma zamanlarının çoğunlukla lise dönemlerinde olduğu ve sosyal medya araçlarından yoğunlukla facebook'u tercih ettikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin büyük çoğunluğunun sosyal medyadan öğrendikleri dini bilgilere yönelik sorgulayıcı oldukları dikkat çekmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Technology affects and changes the perception in the field of religious education as well as the perception in all fields. This is manifested in both practical and religious education. In recent years, many social networking sites have emerged, especially on the internet, and have reshaped active interaction, communication, information exchange and most importantly, learning processes among individuals. Through social media, individuals and groups interact and communicate religiously, commercially, socially and so on and support each other on many issues and seek answers to mutual questions. In this respect, it can be said that social media is one of the informal education ways. Many questions such as the reliability of information that can be produced and formatted by different users at social media, whether the source is searched, researched for what purposes and targets, whether the shareholder is sincere or not, are important problems for social media users. In particular, these shares are of even greater importance if they are shared on critical issues about religion. In this context, the aim of this thesis is to determine the perspectives of the students of Theology Faculty in different regions of Turkey on the relationship between social media and religious education. In this scope, stratified sampling method was applied to the students of theology faculties of seven universities. According to the results of the research, it is seen that the time of acquaintance with social media is mostly during in high school period and they prefer facebook mostly within social media platforms. It is also noteworthy that the majority of the students were questioning the religious knowledge they learned from social media. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgi | en_US |
dc.subject | Information | en_US |
dc.subject | Bilgi arama | en_US |
dc.subject | Quest of information | en_US |
dc.subject | Bilgi edinme | en_US |
dc.subject | Obtain information | en_US |
dc.subject | Bilgi erişim | en_US |
dc.subject | Information access | en_US |
dc.subject | Dini hayat | en_US |
dc.subject | Dini kavramlar | en_US |
dc.subject | Religious concepts | en_US |
dc.subject | Dini unsurlar | en_US |
dc.subject | Religious elements | en_US |
dc.subject | Sosyal medya | en_US |
dc.subject | Social media | en_US |
dc.subject | Üniversite öğrencileri | en_US |
dc.subject | University students | en_US |
dc.subject | İlahiyat fakülteleri | en_US |
dc.subject | Theology faculties | en_US |
dc.title | Dini bilgi edinme kaynağı olarak sosyal medya (İlahiyat fakültesi öğrencileri örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Social media as a source of religious information (The students of the faculty of theology) | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.authorid | - | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Demir, İsmail | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |