dc.contributor.author | Kızılaslan, Aydın | |
dc.contributor.author | Avşar-Tuncay, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Umar, Çiğdem Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2023-04-03T06:53:01Z | |
dc.date.available | 2023-04-03T06:53:01Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Kızılaslan, A., Avşar-Tuncay, A., & Umar, Ç. N. (2021). Kapsayıcı pedogoji: Özel gereksinimli öğrencinin psikopatolojik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 22(2), 517542. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.606589 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-8261 | |
dc.identifier.issn | 1304-7639 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.606589 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/3889 | |
dc.description.abstract | Kapsayıcı pedagoji, bireysel farklılıkları olan öğrencilerin öğrenmede ihtiyaç duydukları bireysel öğrenme stillerine ve öğretim sırasında da öğretmenlerin bu farklılıklara yönelik cevap verebilmelerine odaklanarak öğrenme fırsatlarıyla karakterize edilen zengin bir öğrenme ortamının geliştirilmesini amaçlar. Ülkemizde yetersizliği olan birey sosyolojisi üzerine yapılan çalışmalar gelişim kaydederken, yetersizliği olan birey psikoloji alanında yapılan çalışmalar halen başlangıç evresinde denilebilecek düzeydedir. Bu çalışmada, rekabet ve ek/özel eğitim kavramlarına sıkışmış bütünleştirici eğitime tabi olan özel gereksinimli öğrencilerin karşı karşıya kalabilecekleri kaygı ve depresyon gibi psikopatolojik duygu durumlarının çocukların akademik başarı ve sosyal uyumlarına etkisi incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmada bütünleştirici eğitiminin tüm sorumluluğunu yüklenen öğretmenlerin, öğrencilerin yetersizlik ya da güçlüklerine bağlı olarak deneyimleyebilecekleri duygu durumlarına ilişkin farkındalıklarını arttırmak amaçlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ankara Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kapsayıcı pedagoji | en_US |
dc.subject | Bütünleştirici eğitim | en_US |
dc.subject | Psikopatoloji | en_US |
dc.subject | Kaygı | en_US |
dc.subject | Depresyon | en_US |
dc.title | Kapsayıcı Pedagoji: Özel Gereksinimli Öğrencinin Psikopatolojik Analizi | en_US |
dc.title.alternative | Inclusive Pedagogy: Psychopathological Analysis of A Student with Special Needs | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-8804-6024 | en_US |
dc.relation.ispartof | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 517 | en_US |
dc.identifier.endpage | 542 | en_US |
dc.institutionauthor | Umar, Çiğdem Nilüfer | |
dc.identifier.doi | 10.21565/ozelegitimdergisi.606589 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.authorwosid | - | en_US |
dc.authorscopusid | - | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000657749800011 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 457457 | en_US |