Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKızılaslan, Aydın
dc.contributor.authorAvşar-Tuncay, Ayşegül
dc.contributor.authorUmar, Çiğdem Nilüfer
dc.date.accessioned2023-04-03T06:53:01Z
dc.date.available2023-04-03T06:53:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKızılaslan, A., Avşar-Tuncay, A., & Umar, Ç. N. (2021). Kapsayıcı pedogoji: Özel gereksinimli öğrencinin psikopatolojik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 22(2), 517542. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.606589en_US
dc.identifier.issn2149-8261
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.606589
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3889
dc.description.abstractKapsayıcı pedagoji, bireysel farklılıkları olan öğrencilerin öğrenmede ihtiyaç duydukları bireysel öğrenme stillerine ve öğretim sırasında da öğretmenlerin bu farklılıklara yönelik cevap verebilmelerine odaklanarak öğrenme fırsatlarıyla karakterize edilen zengin bir öğrenme ortamının geliştirilmesini amaçlar. Ülkemizde yetersizliği olan birey sosyolojisi üzerine yapılan çalışmalar gelişim kaydederken, yetersizliği olan birey psikoloji alanında yapılan çalışmalar halen başlangıç evresinde denilebilecek düzeydedir. Bu çalışmada, rekabet ve ek/özel eğitim kavramlarına sıkışmış bütünleştirici eğitime tabi olan özel gereksinimli öğrencilerin karşı karşıya kalabilecekleri kaygı ve depresyon gibi psikopatolojik duygu durumlarının çocukların akademik başarı ve sosyal uyumlarına etkisi incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmada bütünleştirici eğitiminin tüm sorumluluğunu yüklenen öğretmenlerin, öğrencilerin yetersizlik ya da güçlüklerine bağlı olarak deneyimleyebilecekleri duygu durumlarına ilişkin farkındalıklarını arttırmak amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKapsayıcı pedagojien_US
dc.subjectBütünleştirici eğitimen_US
dc.subjectPsikopatolojien_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.titleKapsayıcı Pedagoji: Özel Gereksinimli Öğrencinin Psikopatolojik Analizien_US
dc.title.alternativeInclusive Pedagogy: Psychopathological Analysis of A Student with Special Needsen_US
dc.typeotheren_US
dc.authorid0000-0002-8804-6024en_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage517en_US
dc.identifier.endpage542en_US
dc.institutionauthorUmar, Çiğdem Nilüfer
dc.identifier.doi10.21565/ozelegitimdergisi.606589en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid-en_US
dc.identifier.wosWOS:000657749800011en_US
dc.identifier.trdizinid457457en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record