Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAygün, Hanife Esen
dc.date.accessioned2023-03-27T07:49:16Z
dc.date.available2023-03-27T07:49:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAygün, H. E. (2021). İlkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkide okuma alışkanlığının aracı rolü. Milli Eğitim, 50(231), 91-109. doi:10.37669/milliegitim.746081en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.746081
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3837
dc.description.abstractBu araştırmada, okuma becerisinin bilişsel gelişim üzerindeki etkilerinden hareketle, ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinde, okuma kaygısı ve okuma alışkanlıklarının rolünü incelemek amaçlanmıştır. Veriler, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Çanakkale il merkezinde öğrenim gören ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya 403 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, Okuduğunu Anlama Testi, Okuma Kaygısı Ölçeği ve İlkokul Öğrencileri için Okuma Alışkanlığı Ölçeği kullanılmıştır. Modelin uyumu yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, okuma alışkanlığının okuduğunu anlama becerisini ve okuma kaygısının okuduğunu anlama becerisini anlamlı düzeyde yordadığı anlaşılmaktadır. Bununla birlikte, okuduğunu anlama becerisi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkide okuma alışkanlığının aracı rolünün olduğu anlaşılmaktadır. Bu sonuca bağlı olarak, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinde okuma alışkanlığı ve okuma kaygısının rol oynadığı anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the role of reading anxiety and reading habits in elementary school students' reading comprehension skills, based on the effects of reading skill on cognitive development. 403 students attending the fourth grade of primary school participated in the study. The data were collected in the 2018-2019 academic year in Canakkale. In the collection of research data, Reading Comprehension Test, Reading Anxiety Scale and Reading Habit Scale for Primary School Students were used. The fit of the model was tested by structural equation modeling. Based on the results obtained from this study, it is understood that reading habits significantly predict reading comprehension skill and reading anxiety and, in this relationship, reading habit has a mediating role. Based on this result, it is understood that reading habit and reading anxiety play a role in reading comprehension skills of fourth grade elementary school students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherT.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectOkuma kaygısıen_US
dc.subjectOkuma alışkanlığıen_US
dc.subjectYapısal eşitlik modellemesien_US
dc.subjectReading anxietyen_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.subjectReading habiten_US
dc.subjectStructural equation modelingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkide okuma alışkanlığının aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe mediatıng role of reading habits in the relationship between primary school students' reading comprehension skill and reading anxietyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-9363-7083en_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue231en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.institutionauthorAygün, Hanife Esen
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.746081en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosid-en_US
dc.authorscopusid57285673000en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85116484432en_US
dc.identifier.trdizinid438306en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record