Hayırsever tüketici davranışı: Çanakkale örneği
Künye
Sarıyer, N. (2011). Hayırsever tüketici davranışı: Çanakkale örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6 (2), 255-268.Özet
Bu çalışma, hayırseverlikle ilgilidir. Araştırmanın amacı, hayırsever tüketici davranışını ortaya koymaktır. Maliyet ve ulaşılabilirlik gözönüne alınarak örnek kütle, Çanakkale merkezde yaşayanlardan oluşturulmuştur. Bu kütle, katmanlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, 235 bireyden anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmanın analizinde frekans, yüzde hesapları ve ayırma analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, tüketiciler toplumsal kampanyalara bağışı hayırseverlik olarak algılarken sadaka vermeyi hayırseverlik olarak gerçekleştirmekte oldukları saptanmıştır. Tüketicilerin hayır yapma nedeni, kişisel tatmin olarak belirlenmiştir. Bu nedenden dolayı hayır yapanların çoğu, geliri 3000 TL. ve üstünde olanlardır. Hayırseverlerin tanımadıkları üçüncü şahıslara ve nakit hayır yapmayı tercih ettikleri de ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_372004.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/382
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: