Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÜrün Göker, Mübeher
dc.date.accessioned2023-03-14T11:27:46Z
dc.date.available2023-03-14T11:27:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÜrün Göker, M. (2021). Reflective coaching: Training for development of instructional skills and sense of efficacy of pre-service EFL teachers. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(Special Issue 1), 423-447.en_US
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3814
dc.description.abstractThe goal of this study was to inquire the impact of the reflective coaching (RC) on development of pre-service EFL (English as a Foreign Language) teachers' sense of efficacy and instructional skills. The reflective coaching program utilized in this study was developed and adapted by the researcher in 2016 mainly based on the theoretical views and principles of reflection, self-analysis of strengths and weaknesses and the writing of personal statements, and reflective teaching. The research approach used for this study was both quantitative and qualitative and this study is a single case study based on pre/post-test design. To achieve this goal, eight volunteer male and female (one male and seven female) undergraduate students, aged from 21 to 22, attending B.A. program in ELT, Faculty of Education, Cąnakkale Onsekiz Mart University, Turkey participated in the study. For the pre/post-test design of this study, one case study group was formed. The study was conducted between February 11, 2019 and May 17, 2019. During the implementation of the RC program, the researcher also employed an overview of the instructional skills, which represented teaching behaviors desired. Results showed significant differences in favor of the implementation of RC program on development of pre-service EFL (English as a Foreign Language) teachers' sense of efficacy and instructional skills. The findings are expected to have implications for how reflective coaching can be a means to improve instructional skills and sense of efficacy and recommendations for EFL teachers and curriculum designers will also be made.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve öğretim becerilerinin geliştirilmesinde yansıtıcı koçluğun (YK) etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma için kullanılan araştırma yöntemi hem nicel hem de nitel olup, çalışma ön/son test tasarımına dayanan bir tek vaka çalışmasıdır. Bu araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde İngilizce Öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan sekiz gönüllü öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmanın ön/son test tasarımı için bir vaka çalışması grubu oluşturulmuştur. Veriler dersin uygulama sürecinde toplanmış olup, veri toplamadan önce, araştırmacı tarafından hazırlanan öğretmen değerlendirmesi ve yansıtıcı koçluk konulu 15 saatlik bir eğitim verilmiştir. Bu bağlamda, birinci ölçme aracı olarak, (YK) programının her öğretim becerisinin gelişimi üzerindeki etkilerini görmek için, 26 maddelik üç temel öğretim becerisinden (Planlama, Kişisel ve Mesleki Nitelikler, Uygulama) oluşan Ders Sonrası Yansıtıcı Öz Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. İkinci ölçme aracı olarak, etkinlik yapma kapasitesine sahip bir öğretmen adayının daha dinamik ve kendisinin belirleyeceği öğretmenlik şeklini uygulayabileceği varsayıldığı için, Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeği (uzun form) kullanılmıştır. Bu iki araç hem ön değerlendirme hem de sonrası değerlendirme için kullanılmıştır. Diğer ölçme araçları ise, araştırmacı tarafından öğretmen adaylarının yansıtıcı koçluk programından memnuniyetlerini değerlendirmek için hazırlanan açık uçlu sorular içeren bir değerlendirme anketi ve uygulama boyunca öğretmen adayları tarafından tutulan yansıtıcı günlükler, yansıtıcı koç ile öğretmen adayları arasında geçen konuşmaların kayıtları ve araştırmacının tuttuğu günlüklerle birlikte bütün dersler veri analizi için video kayıtlarıdır. Elde edilen bulguların, yansıtıcı koçluğun İngilizce öğretmenleri ve müfredat tasarımcıları için öğretim becerileri ve öz-yeterlik ile ilgili öneriler geliştirmede nasıl bir araç olabileceği konusunda katkılarının olması beklenmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSelcuk Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectEFL teacher evaluationen_US
dc.subjectSense of efficacyen_US
dc.subjectReflective coachingen_US
dc.subjectInstructional skillsen_US
dc.subjectPre-service teacher educationen_US
dc.subjectYansıtıcı koçluken_US
dc.subjectHizmet öncesi öğretmen eğitimien_US
dc.subjectÖğretim becerilerien_US
dc.subjectİngilizce öğretmeni değerlendirmesien_US
dc.subjectÖz-yeterliken_US
dc.titleReflective coaching: Training for development of instructional skills and sense of efficacy of pre-service EFL teachersen_US
dc.title.alternative[Yansitici koclugun Ingilizce ogretmen adaylarinin ogretim becerileri ve oz-yeterlikleri uzerine etkisi]en_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-4258-8706en_US
dc.relation.ispartofJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage423en_US
dc.identifier.endpage447en_US
dc.institutionauthorÜrün Göker, Mübeher
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorwosidCSQ-2468-2022en_US
dc.authorscopusid57222169468en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85101754205en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess