dc.contributor.author | Ürün Göker, Mübeher | |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T11:27:46Z | |
dc.date.available | 2023-03-14T11:27:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Ürün Göker, M. (2021). Reflective coaching: Training for development of instructional skills and sense of efficacy of pre-service EFL teachers. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(Special Issue 1), 423-447. | en_US |
dc.identifier.issn | 1305-578X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/3814 | |
dc.description.abstract | The goal of this study was to inquire the impact of the reflective coaching (RC) on development of pre-service EFL (English as a Foreign Language) teachers' sense of efficacy and instructional skills. The reflective coaching program utilized in this study was developed and adapted by the researcher in 2016 mainly based on the theoretical views and principles of reflection, self-analysis of strengths and weaknesses and the writing of personal statements, and reflective teaching. The research approach used for this study was both quantitative and qualitative and this study is a single case study based on pre/post-test design. To achieve this goal, eight volunteer male and female (one male and seven female) undergraduate students, aged from 21 to 22, attending B.A. program in ELT, Faculty of Education, Cąnakkale Onsekiz Mart University, Turkey participated in the study. For the pre/post-test design of this study, one case study group was formed. The study was conducted between February 11, 2019 and May 17, 2019. During the implementation of the RC program, the researcher also employed an overview of the instructional skills, which represented teaching behaviors desired. Results showed significant differences in favor of the implementation of RC program on development of pre-service EFL (English as a Foreign Language) teachers' sense of efficacy and instructional skills. The findings are expected to have implications for how reflective coaching can be a means to improve instructional skills and sense of efficacy and recommendations for EFL teachers and curriculum designers will also be made. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve öğretim becerilerinin geliştirilmesinde yansıtıcı koçluğun (YK) etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma için kullanılan araştırma yöntemi hem nicel hem de nitel olup, çalışma ön/son test tasarımına dayanan bir tek vaka çalışmasıdır. Bu araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde İngilizce Öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan sekiz gönüllü öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmanın ön/son test tasarımı için bir vaka çalışması grubu oluşturulmuştur. Veriler dersin uygulama sürecinde toplanmış olup, veri toplamadan önce, araştırmacı tarafından hazırlanan öğretmen değerlendirmesi ve yansıtıcı koçluk konulu 15 saatlik bir eğitim verilmiştir. Bu bağlamda, birinci ölçme aracı olarak, (YK) programının her öğretim becerisinin gelişimi üzerindeki etkilerini görmek için, 26 maddelik üç temel öğretim becerisinden (Planlama, Kişisel ve Mesleki Nitelikler, Uygulama) oluşan Ders Sonrası Yansıtıcı Öz Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. İkinci ölçme aracı olarak, etkinlik yapma kapasitesine sahip bir öğretmen adayının daha dinamik ve kendisinin belirleyeceği öğretmenlik şeklini uygulayabileceği varsayıldığı için, Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeği (uzun form) kullanılmıştır. Bu iki araç hem ön değerlendirme hem de sonrası değerlendirme için kullanılmıştır. Diğer ölçme araçları ise, araştırmacı tarafından öğretmen adaylarının yansıtıcı koçluk programından memnuniyetlerini değerlendirmek için hazırlanan açık uçlu sorular içeren bir değerlendirme anketi ve uygulama boyunca öğretmen adayları tarafından tutulan yansıtıcı günlükler, yansıtıcı koç ile öğretmen adayları arasında geçen konuşmaların kayıtları ve araştırmacının tuttuğu günlüklerle birlikte bütün dersler veri analizi için video kayıtlarıdır. Elde edilen bulguların, yansıtıcı koçluğun İngilizce öğretmenleri ve müfredat tasarımcıları için öğretim becerileri ve öz-yeterlik ile ilgili öneriler geliştirmede nasıl bir araç olabileceği konusunda katkılarının olması beklenmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Selcuk University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/ | * |
dc.subject | EFL teacher evaluation | en_US |
dc.subject | Sense of efficacy | en_US |
dc.subject | Reflective coaching | en_US |
dc.subject | Instructional skills | en_US |
dc.subject | Pre-service teacher education | en_US |
dc.subject | Yansıtıcı koçluk | en_US |
dc.subject | Hizmet öncesi öğretmen eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretim becerileri | en_US |
dc.subject | İngilizce öğretmeni değerlendirmesi | en_US |
dc.subject | Öz-yeterlik | en_US |
dc.title | Reflective coaching: Training for development of instructional skills and sense of efficacy of pre-service EFL teachers | en_US |
dc.title.alternative | [Yansitici koclugun Ingilizce ogretmen adaylarinin ogretim becerileri ve oz-yeterlikleri uzerine etkisi] | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4258-8706 | en_US |
dc.relation.ispartof | Journal of Language and Linguistic Studies | en_US |
dc.department | Yüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 423 | en_US |
dc.identifier.endpage | 447 | en_US |
dc.institutionauthor | Ürün Göker, Mübeher | |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.authorwosid | CSQ-2468-2022 | en_US |
dc.authorscopusid | 57222169468 | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85101754205 | en_US |