Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers
Citation
Kara, N., & Demir, M. K. (2021). Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers. [Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarının incelenmesi*] Milli Egitim, 50(229), 587-606.Abstract
Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz atamasında en çok sınıf öğretmeni atamasının yapıldığı Şanlıurfa, Van, Ağrı,
Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular,
NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve
yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde hizmet öncesi
eğitimlerini teorik olarak almaları fakat edindikleri bilgileri uygulama konusunda yetersiz kalmalarından dolayı etkisiz buldukları görülmüştür. Göreve yeni
başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları
ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları
çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki
öğretim elemanlarına en çok; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen
adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve
koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır This study aimed to reveal the problems of adaptation to the occupation of the classroom teachers who are new to the profession. A qualitative research methodology with a phenomenological design was employed. A semi-structured interview form developed by the researcher consisting of five questions was used as the data collection tool. The study population consisted of 40 primary school teachers who recruit in Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak, and Mardin, cities with the highest number of new positions opened in July 2018. The findings were collected using content analysis, and the results were modeled with the NVivo package program. The results demonstrated that in the process of adaptation to the profession, the teachers perceived themselves as insufficiently prepared to the service, mainly due to the mostly theoretical lecturing methods in the school. It was determined that the new primary school teachers found their senior colleagues and school administrators efficient. The suggestions of the candidate teachers were as follows: for the administrators in the faculty of education, to add practical courses about teaching in rural areas; for academicians, to adopt applied course methods; and to teacher candidates, to prepare themselves for the facilities and conditions of the eastern and southeastern regions of Turkey.