dc.contributor.author | Görsev Kılıç, Gonca | |
dc.contributor.author | Türkmen, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2022-09-20T13:32:11Z | |
dc.date.available | 2022-09-20T13:32:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Görsev Kılıç, G. & Türkmen, U. (2021). Türkı̇ye’de Oda Müzı̇ğinin Gelı̇şimi Ve “Nemeth Kuartet” Özelinde Bı̇r Yaylı Kuartetı̇n İncelenmesı̇. Sanat ve Tasarım Dergisi , 11 (2) , 516-537. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9059 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/3732 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde en çok dinlenen klasik müzik türleri arasında yer alan oda müziğine yönelik ilginin
son yıllardaki artışı dikkat çekicidir. Yeni oda müziği gruplarının kurulması, çeşitli kurum ve kuruluşların
programlarında oda müziği gruplarına sıklıkla yer vermesi, oda müziğine yönelik çeşitli yarışma ve
festivallerin düzenlenmesi bu türün icrasına ivme kazandırmış ve dinleyicilerin oda müziğine yönelik
ilgisini artırmıştır. Oda müziği türleri içinde ise birçok farklı forma rastlanılmasına rağmen, akla gelen ilk
oluşumların başında kuşkusuz yaylı kuartetler gelmektedir. Ülkemizde de son yirmi yıl içerisinde kurulan
yaylı kuartetler arasında birçok grup yurt içi ve dışında gerçekleştirdikleri düzenli performanslarla ulusal ve
uluslararası düzeyde önemli başarılara imza atmışlardır.
Bu araştırma ulusal ve uluslararası sanat ortamlarında ülkemizi başarıyla temsil eden önemli oda müziği
gruplarından Nemeth Kuartet’in oluşum sürecini ve temel dinamiklerini sosyal psikoloji bağlamında ele
almayı amaçlamaktadır. Dört kadın sanatçıdan oluşan Nemeth Kuartet, ülkemizde istikrarlı bir şekilde
sanat hayatını sürdürebilen az sayıda oda müziği grubu arasında gösterilmektedir. Bir durum çalışması
olan bu araştırmada literatür taraması ve görüşme tekniğine başvurulmuştur. Grup üyeleriyle yapılan
yarı yapılandırılmış görüşmede çeşitli sorular yöneltilmiş, elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine
başvurularak yorumlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | It is remarkable that the interest in chamber music, which is among the most listened classical music genres in our country, has increased in recent years. The establishment of many new chamber music groups, the frequent inclusion of chamber music groups in the programs of various institutions and organizations, various competitions and festivals for chamber music have accelerated the performance of chamber music and increased the audience of this genre. Although there are many different forms among chamber music genres, string quartets are among the first to come to mind. Among the string quartets established in our country in the last twenty years, many groups have achieved significant success at national and international level with their regular performances in Turkey and abroad.
This study aims to examine the formation process and basic dynamics of Nemeth Quartet, one of the important chamber music groups that have successfully represented our country in national and international area in recent years, in the context of social psychology. Consisting of four female artists, Nemeth Quartet is among the few chamber music groups that have been able to actively pursue their artistic life in national and international platforms for a long time. In this study, which is a case study, literature review and interview technique was used. In the semi-structured interview with the group members, various questions were asked, and the data obtained were interpreted by using qualitative research methods. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oda Müziği | en_US |
dc.subject | Nemeth Kuartet | en_US |
dc.subject | Sosyal Psikoloji | en_US |
dc.subject | Chamber Music | en_US |
dc.subject | Nemeth Quartet | en_US |
dc.subject | Social Psychology | en_US |
dc.title | The development of chamber music in Turkey and an analysis of a string quartet specific to "nemeth quartet" | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye’de oda müziğinin gelişimi ve “nemeth kuartet” özelinde bir yaylı kuartetin incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0847-779X | en_US |
dc.relation.ispartof | Anadolu Üniversitesi Sanat&Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Devlet Konservatuarı, Müzik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 516 | en_US |
dc.identifier.endpage | 536 | en_US |
dc.institutionauthor | Türkmen, Uğur | |
dc.identifier.doi | 10.20488/sanattasarim.1049039 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.authorwosid | EBA-1361-2022 | en_US |
dc.authorscopusid | - | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000737195800003 | en_US |