Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzkaya, Murat
dc.contributor.authorBil, Erkan
dc.date.accessioned2021-12-20T11:51:10Z
dc.date.available2021-12-20T11:51:10Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifier.citationBil, E. & Özkaya, M. (2021). Büyük Veri Analizi ve Geleneksel Pazarlama Araştırmalarının Kısa Bir Karşılaştırması. TroyAcademy, 6 (2), 462-476.en_US
dc.identifier.issn2718-0905
dc.identifier.issn2717-753X
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/troyacademy/issue/62443/950686
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3422
dc.descriptionÖzkaya, Murat ; Bil, Erkan, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü)en_US
dc.description.abstractGelişen teknoloji ve dijitalleşen dünyanın bir sonucu olarak pazarlama araştırmalarında önemli değişimler yaşanmaktadır. Yaşanan bu dijital dönüşümün doğal bir sonucu olarak yeni analiz yöntemleri ve veri türleri ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, son zamanlarda öne çıkan pazarlama araştırması yöntemlerini ve bu yöntemler için kullanılan büyük veri kavramı hakkında araştırmacılara bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu çalışmada, ilk olarak geleneksel veriler ve bu verilerin analiz yöntemlerinden kısaca bahsedilmiş ve ardından geleneksel pazarlama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları sunulmuştur. Geleneksel pazarlama analizlerinin günümüzde yetersiz kalmasının nedenlerine yer verilmiştir. Daha sonra, günümüzde kullanımı neredeyse zorunlu hale gelen büyük veri kavramı detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Büyük verinin tanımı ve büyük veri analizinin özellikleri sunulmuştur. Sonrasında büyük veri ve geleneksel verinin özellikleri karşılaştırılmıştır Büyük veri analizi ile geleneksel pazarlama analizi arasındaki farklılıklar ortaya konulmuştur. Yapılan literatür araştırması sonucunda pazarlama stratejilerinin belirlenmesi için kullanılan pazarlama karması üzerinde büyük veri analizinin etkileri olduğu görülmektedir. Ayrıca, büyük veri analizleri sayesinde işletmelerin müşterileri için en doğru ürünü tasarlayıp, en uygun fiyatı müşteriye sunma imkanı bulmaktadırlar. Sonuç olarak, geleneksel analiz yöntemleri hala geçerliliğini korumakla birlikte büyük veri analizleriyle beraber kullanıldığında işletmelerin stratejileri için en doğru sonuçları vermektedir.en_US
dc.description.abstractAs a result of developing technology and digitalization significant changes in marketing research are taking place. As a natural result of this digital transformation, new analysis methods and data types have emerged. The main purpose of this study is to provide a new perspective to the researchers about current methods and data types. In the study, traditional data and methods are briefly mentioned. Then, the advantages and disadvantages of traditional marketing analysis are presented. The reasons of inefficiency of traditional marketing research is mentioned. Later, the concept of big data that is widely used in science is discussed in detail. The definition of big data and big data analysis presented. Then, the characteristics of big data and traditional data are compared and differences between big data analysis and traditional marketing analysis are stated. Throughout the literature review, we conclude that big data and big data analysis have strong impact on the decision process of the marketing strateg ies. Additionally, the businesses may have the opportunity to design the best product, decide to the best price for the consumers with the help of the big data analysis. Consequently, traditional marketing researches still remain valid, but when used in co njunction with the big data analysis, they provide the most accurate results for business strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectGeleneksel pazarlamaen_US
dc.subjectAraştırma yöntemlerien_US
dc.subjectBüyük verien_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectTraditional marketingen_US
dc.subjectResearch methoden_US
dc.subjectBig Dataen_US
dc.titleBüyük Veri Analizi ve Geleneksel Pazarlama Araştırmalarının Kısa Bir Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Brief Comparison of Big Data Analysis and Traditional Marketing Researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-7241-4710en_US
dc.authorid0000-0003-4301-3816en_US
dc.relation.ispartofTroyAcademy (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi)en_US
dc.departmentFakülteler, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.institutionauthorÖzkaya, Muraten_US
dc.institutionauthorBil, Erkanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record