Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKaplan, Mustafa
dc.contributor.authorKorkmaz, Cahide İrem
dc.date.accessioned2021-11-23T13:35:18Z
dc.date.available2021-11-23T13:35:18Z
dc.date.issued2021-01-23
dc.identifier.citationKaplan, M. & Korkmaz, C. İ. (2021). Dijital Bankacılık Kullanım Niyetine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Management and Political Sciences Review , 2 (2) , 69-85en_US
dc.identifier.issn2636-8684
dc.identifier.issn2791-6529
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mpsr/issue/60022/846368
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3346
dc.descriptionKaplan, Mustafa, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü) ; Korkmaz, Cahide İrem, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İşletmecilik Doktora Öğrencisi)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, banka müşterilerinin dijital bankacılık kullanım niyetine etki eden faktörleri incelemek ve elde edilen bulgulara dayanarak değerlendirme yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda algılanan kullanışlılık, algılanan güven ve algılanan fayda değişkenlerinin dijital bankacılık kullanım niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış anket formu vasıtasıyla toplamda 225 online olarak toplanmıştır. Elde edilen bu verilerin SPSS ve Smart PLS paket programları ile analizleri gerçekleştirilmiş ve raporlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; algılanan kullanışlılık, algılanan güven ve algılanan fayda değişkenlerinin dijital bankacılık kullanım niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the factors that affect the bank customers' intention to use digital banking and to make an assessment based on the findings. For this purpose, the effects of perceived usefulness, perceived trust and perceived benefit on the intention to use digital banking were investigated. Data of this study were collected online from 225 people via structured questionnaires. The obtained data were analyzed and reported by SPSS and Smart PLS package programs. As a result of these analyzes; it is determined that the perceived usefulness, perceived trust and perceived benefit variables have a significant effect on intention to use digital banking.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital bankacılıken_US
dc.subjectAlgılanan faydaen_US
dc.subjectAlgılanan kullanışlılıken_US
dc.subjectAlgılanan güvenen_US
dc.subjectDijital bankacılık kullanma niyetien_US
dc.subjectDigital bankingen_US
dc.subjectPercieved benefiten_US
dc.subjectPercieved usefulnessen_US
dc.subjectPercieved trusten_US
dc.subjectIntention to use digital bankingen_US
dc.titleDijital Bankacılık Kullanım Niyetine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research On The Factors Affecting The Intention To Use Digital Bankingen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5205-2123en_US
dc.authorid0000-0002-8490-4642en_US
dc.relation.ispartofManagement and Political Sciences Reviewen_US
dc.departmentFakülteler, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (SBF)en_US
dc.institutionauthorKaplan, Mustafaen_US
dc.institutionauthorKorkmaz, Cahide İremen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record