dc.contributor.author | Yaşar, Fatımatüzzehra | |
dc.date.accessioned | 2021-10-12T13:21:06Z | |
dc.date.available | 2021-10-12T13:21:06Z | |
dc.date.issued | 2021-03-21 | |
dc.identifier.citation | Yaşar, F. (2021). Dini Bilginin İmkanı Bağlamında İmajist Bilgi. Kilitbahir Dergisi, 18, 101.126 | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-2692 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kilitbahir/issue/60827/869619 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/3265 | |
dc.description | Yaşar, Fatımatüzzehra, (Dr., Araştırma Görevlisi, Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Felsefesi Anabilim Dalı) | en_US |
dc.description.abstract | Bilgiye sahip olmak ve bu bilginin herkes tarafından onaylanan bir yapısının olması bilgiye yüklenen anlam ve onun tarafından çizilen sınırla ilgilidir. Bilginin sınırları içerisinde neye bilgi denilebileceği, ortaya konulan ölçütler çerçevesinde şekillenmektedir. Ancak dinî bilginin imkânına kapı aralayabilecek, özellikle de bilginin nesnelliğinin çok da doğru bir tutum olmadığını gösterebilecek bilgi türlerinden biri son yıllarda üzerinde çalışmaların olduğu imajist bilgidir. Zira bu bilgi doğuştan gelen rasyonel ve sonradan edinilen empirik bilginin üzerinde yer alan niteliğiyle bilginin çağdan çağa kültürden kültüre değil neredeyse kişiden kişiye dahi değişebilecek bir niteliğe sahip olabileceğini iddia etmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Having the knowledge and that this knowledge has a form approved by everyone are related to meaning attributed to knowledge and the limits set by it. What can be called “knowledge” within the limits of knowledge is shaped pursuant to the standards set for this. However, one of the types of knowledge, which can make the way for the possibility of religious knowledge and which can especially show that the objectivity of knowledge is not such a good attitude, is the imagist knowledge, over which there are studies done in the recent years. Because this type of knowledge suggests that knowledge can have a quality that may vary not only from a time to another, and from a culture to another, but also even from a person to another with its quality that prevails rational knowledge which comes innately, and empirical knowledge which is obtained later. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgi | en_US |
dc.subject | Dinî bilgi | en_US |
dc.subject | Epistemoloji | en_US |
dc.subject | Bilimsel bilgi | en_US |
dc.subject | İmajist bilgi | en_US |
dc.subject | Knowledge | en_US |
dc.subject | Religious knowledge | en_US |
dc.subject | Scientific knowledge | en_US |
dc.subject | Imagist knowledge | en_US |
dc.title | Dini Bilginin İmkanı Bağlamında İmajist Bilgi | en_US |
dc.title.alternative | Imagıst Knowledge In Terms Of The Possıbılıty Of Relıgıous Knowledge | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7236-6656 | en_US |
dc.relation.ispartof | Kilitbahir (İlahiyat Fakültesi Dergisi) | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |