Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYaşar, Fatımatüzzehra
dc.date.accessioned2021-10-12T13:21:06Z
dc.date.available2021-10-12T13:21:06Z
dc.date.issued2021-03-21
dc.identifier.citationYaşar, F. (2021). Dini Bilginin İmkanı Bağlamında İmajist Bilgi. Kilitbahir Dergisi, 18, 101.126en_US
dc.identifier.issn2687-2692
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kilitbahir/issue/60827/869619
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3265
dc.descriptionYaşar, Fatımatüzzehra, (Dr., Araştırma Görevlisi, Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Felsefesi Anabilim Dalı)en_US
dc.description.abstractBilgiye sahip olmak ve bu bilginin herkes tarafından onaylanan bir yapısının olması bilgiye yüklenen anlam ve onun tarafından çizilen sınırla ilgilidir. Bilginin sınırları içerisinde neye bilgi denilebileceği, ortaya konulan ölçütler çerçevesinde şekillenmektedir. Ancak dinî bilginin imkânına kapı aralayabilecek, özellikle de bilginin nesnelliğinin çok da doğru bir tutum olmadığını gösterebilecek bilgi türlerinden biri son yıllarda üzerinde çalışmaların olduğu imajist bilgidir. Zira bu bilgi doğuştan gelen rasyonel ve sonradan edinilen empirik bilginin üzerinde yer alan niteliğiyle bilginin çağdan çağa kültürden kültüre değil neredeyse kişiden kişiye dahi değişebilecek bir niteliğe sahip olabileceğini iddia etmektedir.en_US
dc.description.abstractHaving the knowledge and that this knowledge has a form approved by everyone are related to meaning attributed to knowledge and the limits set by it. What can be called “knowledge” within the limits of knowledge is shaped pursuant to the standards set for this. However, one of the types of knowledge, which can make the way for the possibility of religious knowledge and which can especially show that the objectivity of knowledge is not such a good attitude, is the imagist knowledge, over which there are studies done in the recent years. Because this type of knowledge suggests that knowledge can have a quality that may vary not only from a time to another, and from a culture to another, but also even from a person to another with its quality that prevails rational knowledge which comes innately, and empirical knowledge which is obtained later.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectDinî bilgien_US
dc.subjectEpistemolojien_US
dc.subjectBilimsel bilgien_US
dc.subjectİmajist bilgien_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectReligious knowledgeen_US
dc.subjectScientific knowledgeen_US
dc.subjectImagist knowledgeen_US
dc.titleDini Bilginin İmkanı Bağlamında İmajist Bilgien_US
dc.title.alternativeImagıst Knowledge In Terms Of The Possıbılıty Of Relıgıous Knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-7236-6656en_US
dc.relation.ispartofKilitbahir (İlahiyat Fakültesi Dergisi)en_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record