حكم ً مصادرة أموال المرتد: الثورة السوریة نموذج
Künye
Haroush, A. (2019). حكم مصادرة أموال المرتد: الثورة السورية نموذجًا . Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , (14) , 299-317 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/comuifd/issue/44171/545171Özet
Müslümanın mal saygınlığı, İslam hukukunun üzerinde durduğu en önemli saygınlıklardan ve haklardan birisidir. Bu sebeple haksız yere mallara el koymak gibi bir yanlışa düşmekten sakındırılmıştır. Burada amaç masum Müslüman kanının korunmasıdır. Bundan dolayı birçok yerde mal saygınlığı, kan saygınlığı ile birlikte zikredilmiştir. Bazılarını, Müslümanların mallarını gasp etmeye cesaretlendiren şey onların tekfir edilmesidir. Onların mürted görülmesidir. Mürted olduklarından dolayı onların mal ve kanlarını kendilerine helal görebilmektedirler. İşte Suriye direnişinde aşırı ve uç grupların yaptıkları sebebiyle düşülen hatalardan birisi, sahiplerinin mürted olduğu iddiasıyla, insanların mallarına saldırıp gasbetmeleri olmuştur. Biz bu makalede, sahiplerini mürted ilan ederek mallarına el konulması olgusunu ele aldık. Mürtedlik konusunun keyfiyetini tartışmadık. Bu konu ayrıca ele alınması gereken bir hususiyete sahiptir. Bu çalaışmadacevabını aramaya çalıştığımız soruları şöyle özetleyebiliriz: Malları gasbedilen insanların mürted olduğunu varsaydığımızda, bunların mallarının hükmü nedir? Bu mallara ne yapılır? Bunları kim alır? Bunları ne zaman alırlar? Suriye'de bu gibi işleri yapan grupların karşı karşıya olduğu sorunlar nelerdir? The inviolability of Muslim property is one of the greatest inviolabilities that Islamic religion has established and warned against and always paired it with the inviolability of the blood. But one of the most things that make some dare proclaiming over a Muslims money is by accusing him of apostasy by which they get the right of proclaiming his property .This phenomenon was one of the most disastrous that have been observed during the Syrian revolution and which happen to be acted by extremists. So, in this paper we will discuss the confiscation of the property of those who have been judged to have committed apostasy. And we won't discuss the terms or judgments of apostasy since it has its own regulations but discuss the judgment of confiscation of money if we granted that his apostasy is true. So, those are the questions that this article tried to answer: what is the fate of the money and properties? And what could be done with the money that has been confiscated? Also, who has the right to confiscate the money and property? And what are the criticisms of those armed parties that have done this in Syria.
Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/comuifd/issue/44171/545171https://hdl.handle.net/20.500.12428/3237
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: