Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAktürk, Duygu
dc.date.accessioned2021-08-17T22:01:50Z
dc.date.available2021-08-17T22:01:50Z
dc.date.issued2015-06-01
dc.identifier.citationAktürk, D . (2015). Geleneksel ve Organik Olarak Yetiştirilen Tarım Ürünlerine Karşı Tüketici Taleplerinin Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile Değerlendirilmesi . ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi , 3 (1) , 115-121.en_US
dc.identifier.issn2147-8384
dc.identifier.issn2564-6826
dc.identifier.otherÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi'nde yayınlanan makale TR Dizin indekslidir (2015).
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comuagri/issue/25675/270839
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3194
dc.descriptionAktürk, Duygu, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü)en_US
dc.description.abstractDünyada organik tarım ürünlerinin pazarı özellikle gelişmiş ülkelerde ve buna paralel olarak son yıllarda ülkemizde de hızla büyümektedir. Bu pazarın büyümesinde en önemli etken ise tüketici talepleridir. Tüketicilerin eğitim ve gelir seviyelerinin yükselmesi, tükettikleri ürünlerin niteliği konusundaki gösterilen özenin artması, gıda güvenliği konusunda bilinçlenmesi ve buna bağlı olarak daha fazla bedel ödeyerek daha doğal ve kaliteli ürünler tüketmeye başlaması organik ürün talebini de arttırmaktadır. Bu çalışmada organik ve geleneksel ürünlere karşı tüketici talepleri arasındaki farklar, doğrusal olmayan kanonik korelasyon analiz yöntemi ile ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractOrganic product market is the world is enlarging especially in developed countries and parallel to this in the last years also in our country. Comsumer demand is the main effect on the enlarge the market. Increase in the income and education level of the consumers, giving more attention on quality of the products, to be conscious on food security and according to this starting to pay much more for natural and qualified products is increasing the demand of organic products. In this study, the difference between the demand of convensional and organic products has been investigated by using Non–Linear Canonical Correlation Analysis method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganik ürün tüketimien_US
dc.subjectDoğrusal olmayan kanonik korelasyon analizien_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectOrganic product consumptionen_US
dc.subjectNon–linear canonical correlation analysisen_US
dc.subjectConsumer behaviouren_US
dc.titleGeleneksel ve Organik Olarak Yetiştirilen Tarım Ürünlerine Karşı Tüketici Taleplerinin Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Consumer Demand Against Conventional and Organic Produced Agricultural Products with Non–Linear Canonical Correlation Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-5457-7687en_US
dc.relation.ispartofÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümüen_US
dc.institutionauthorAktürk, Duyguen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record