Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGültekin, Yasin
dc.contributor.authorKaplan, Mustafa
dc.date.accessioned2021-03-22T07:32:06Z
dc.date.available2021-03-22T07:32:06Z
dc.date.issued2021-02-13
dc.identifier.citationGültekin, Y., Kaplan, M. (2021). Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 19 (39), 95-114.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35408/comuybd.685055
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/comuybd/issue/60297/685055
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3048
dc.descriptionGültekin, Yasin, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga Uygulamalı Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü) ; Kaplan, Mustafa, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü)en_US
dc.description.abstractBu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri ölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre tüketicilerin AVM’leri tekrar ziyaret etmelerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the reasons why shopping mall customers prefer these places again and also to find statistical relationships between these reasons. In order to measure the relationships in the research model, data obtained from 219 visitor shopping malls, which were analyzed and reported by SmartPLS package program. According to the results of the hypothesis tests conducted using the structural equation model, it was determined that hedonic value, utilitarian value, transaction value and social interaction variables had an effect on consumers revisiting the shopping malls. In addition, the effect of utilitarian value, transaction value and social interaction variables on revisiting was measured via hedonic value, and these mediation effects were found to be significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAVMen_US
dc.subjectHedonik değeren_US
dc.subjectFaydacı değeren_US
dc.subjectSosyal etkileşimen_US
dc.subjectİşlem değerien_US
dc.subjectShopping mallsen_US
dc.subjectHedonic valueen_US
dc.subjectUtilitarian valueen_US
dc.subjectSocial interactionen_US
dc.subjectTransaction valueen_US
dc.titleTüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneğien_US
dc.title.alternativeA Research On The Reasons Why Consumers Prefer Shopping Malls: The Example Of Çanakkale 17 Burda Shopping Mallen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0161-8748en_US
dc.authorid0000-0002-5205-2123en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, Biga Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümüen_US
dc.institutionauthorGültekin, Yasinen_US
dc.institutionauthorKaplan, Mustafaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record