Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇavuşgil Köse, Bilge
dc.contributor.authorErden Ayhün, Sena
dc.date.accessioned2021-02-16T13:07:09Z
dc.date.available2021-02-16T13:07:09Z
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.citationÇavuşgil Köse, B., Erden Ayhün, S. (2018). Kurumsal Eşbiçimlilik Kapsamında Havayolu İttifaklarının Misyon İfadelerinin İncelenmesi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16 (32), 533-550en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.issn2147-9771
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3011
dc.descriptionÇavuşgil Köse, Bilge, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ezine Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü) ; Erden Ayhün, Sena, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü)en_US
dc.description.abstractYönetim bilimi yazınında önemli bir kavram olarak yer bulan kurumsal eşbiçimlilik, örgütleri birbirine benzer kılan nedir sorusundan hareketle bir birimin aynı çevresel koşullarda yer aldığı diğer birimlere benzemesine neden olan kısıtlıyıcı bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal eşbiçimlilik; örgütler arasındaki güç ve yaptırım farklarından kaynaklanan zorlayıcı kurumsal eşbiçimlilik, uzman olarak kabul edilen örgütlerin kopyalanması ile oluşan taklitçi kurumsal eşbiçimlilik ve alanda yer alan kural, yasa ve standartların ortaya çıkardığı normatif kurumsal eşbiçimlilik olmak üzere üçe ayrılmaktadır. Havayolu ittifakları küresel havacılık endüstrisinin temel unsurlarından olup küresel havayolu pazarında önemli bir rol üstlenmektedirler. İlgili yazında hem popüler bir işletme stratejisi olarak küresel havayolu ittifakları kavramını hem de etkili stratejik yönetim bağlamında işletmelerin misyon ifadelerinin önemini ayrı ayrı inceleyen pek çok araştırma bulunmaktdır. Bu araştırma ile öncelikle havacılık endüstrisi açısından ideal bir misyon bildirgesinde yer alması gereken hususların belirlenmesi planlanmaktadır. Bu kapsamda küresel bir havayolu ittifakının içinde yer alan 27 uluslararası havayolu firmasının misyon ifadeleri Pearce ve David (1987)’ in belirlediği kapsamlı bir misyon beyanatının dokuz bileşeni doğrultusunda içerik analizine tabi tutulacaktır. Daha sonra söz konusu misyon ifadelerinin kurumsal eşbiçimlilik kapsamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma sonuçlarının turizm ve seyahat endüstrisinin önemli bir kolu olan havacılık sektöründe stratejik yönetim hususunda katkı vereceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractInstitutional isomorphism, which is an important concept in management literature, is base on the question from what makes organizations similar and defined as a constraining process that forces one unit in a population to resemble other units that face the same set of environmental conditions. Institutional isomorphism can occur from the differences between organizations among power and sanctions (coercive institutional isomorphism); through copying others perceived as experts (mimetic institutional isomorphism), or through the imposition of laws, rules and standards in the field (normative institutional isomorphism). Airline alliances are an essential element of the global aviation industry and play a major role in the global airline market. Numerous articles have examines both the concept of strategic alliances as a popular business strategy and the importance of mission statements of enterprises in the context of effective strategic management seperatly. With this research, it is planned to determine what should be included in an ideal mission statement for the aviation industry. The authors, using Pearce and David (1987)’s nine components of a comprehensive mission statement, subject to a content analysis of the mission statements of 27 international airlines which member of a global strategic alliances. Findings of the content analysis of the mission statements will be examine within the scope of institutional isomorphism. The results of the research are thought to contribute to the strategic management of the aviation sector, which is an important branch of the tourism and travel industry.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal eşbiçimliliken_US
dc.subjectHavayolu ittifaklarıen_US
dc.subjectMisyon ifadelerien_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectStratejik yönetimen_US
dc.subjectInstitutional isomorphismen_US
dc.subjectairline alliancesen_US
dc.subjectMission statementsen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectStrategic managementen_US
dc.titleKurumsal Eşbiçimlilik Kapsamında Havayolu İttifaklarının Misyon İfadelerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of Mission Statements Of Airline Alliances In The Context Of Institutional Isomorphismen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-8646-4401en_US
dc.authorid0000-0003-0142-1344en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Ezine Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.institutionauthorÇavuşgil Köse, Bilgeen_US
dc.institutionauthorErden Ayhün, Senaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record