Girişimcilik Dersi Alan İİBF. Öğrencilerinin Girişimcilik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi
Citation
Boz, D., Duran, C. (2018). Girişimcilik Dersi Alan İİBF. Öğrencilerinin Girişimcilik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (2) , 110-123.Abstract
Bu çalışmanın amacı Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış öğrencilerin “Girişimcilik” metaforlarını belirlemektir. Araştırma, 2017- 2018 Eğitim-Öğretim yılında Kütahya ili Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış öğrencilere gönüllülük esasına göre uygulanmıştır. Araştırma kapsamında gönüllü öğrencilere “Girişimcilik.......................................benzer, çünkü.......................................................................................” şeklinde açık uçlu anketler dağıtılmıştır. Elde edilen anket verileri nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizine tutulmuştur. Öğrenci cevaplarında “Girişimcilik” temasına yönelik 12 ayrı kategoride metafor ürettikleri tespit edilmiştir. Katılımcıların üretmiş olduğu metaforlardan en yüksek olanı “cesaret ve risk metaforlarının” sayısı 25 iken en az üretilen “toplumsal rol metaforlarının” sayısı 6 olmuştur. Üretilen metaforların girişimciliğin temel özellikleri; birey ya da grubun yeni fikirleri, risk üstlenmesi, değer yaratma, mevcut kaynakların yeni kombinasyonları, toplumsal refaha katkısı gibi unsurları karşıladığını göstermektedir. The aim of this study is to determine Dumlupınar University Faculty of Economics and Administrative Sciences Entrepreneurship “metaphors” of students who have received Entrepreneurship lessons from their students. The research was carried out in the academic year of 2017-2018 at the Dumlupınar University of Kütahya and the Faculty of Economics and Administrative Sciences. It is applied on the basis of volunteerism to the students who have taken the Entrepreneurship course from their students. Within the scope of the research, “Entrepreneurship...............................................similar, because..... ..........................................”were distributed as open-ended questionnaires. The obtained questionnaire data were analyzed in accordance with the qualitative research design. in the student responses, it was found that they produced metaphor in 12 different categories for the theme of “Entrepreneurship”. The highest number of metaphores produced by participants was the number of “courage and risk metaphors”, while the number of least developed “social role metaphor” was 6. Essential characteristics of the entrepreneurship of the produced metaphors; it shows that the individual or group meets elements such as new ideas, risk taking, value creation, new combinations of existing resources, social refinement contribution.
Collections
The following license files are associated with this item: