Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMarangoz, Mehmet
dc.contributor.authorAydın, Ali Emre
dc.date.accessioned2020-09-23T13:49:33Z
dc.date.available2020-09-23T13:49:33Z
dc.date.issued2018-06-30
dc.identifier.citationMarangoz, M., Aydın, A. (2018). Girişimcilik Motivasyonları ve Engellerine İlişkin Algıların Girişimcilik Niyetine Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1), 69-78.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2798
dc.descriptionMarangoz, Mehmet, (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü) / Aydın, Ali Emre, (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü)en_US
dc.description.abstractGirişimcilik hem bireyler hem de girişimcilik ekosistemi içerisindeki diğer unsurlar için sağladığı ekonomik ve sosyal faydalar ile gittikçe daha önemli bir konu olarak değerlendirilmektedir. Girişimcilik konusundaki bu ilgi hem uygulayıcılar hem de teorik bağlamda kayda değer gelişmelere ve çıktılara imkân sağlamaktadır. Diğer taraftan girişimcilik, bir kariyer alternatifi olarak öğrenciler için önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda öğrencileri girişimciliğe motive eden faktörler ile girişimcilik faaliyetlerinin önünde engel olarak algıladıkları faktörlerin tartışılması gerekmektedir. Olumlu ve olumsuz bu faktörler, girişimcilik niyeti ve dolayısıyla da girişimcilik fikirlerinin gerçeğe dönüşmesi için belirleyici bir yapıya sahiptir. Bu bağlamda çalışmanın amacı öğrenciler tarafından algılanan girişimcilik motivasyonları ve girişimcilik engelleri ile bu faktörlerin girişimcilik niyetine olan etkisini tespit etmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 347 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler uygun istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre algılanan girişimcilik motivasyonları arttıkça girişimcilik niyeti artmakta, algılanan girişimcilik engelleri arttıkça da girişimcilik niyeti azalmaktadır. Ayrıca girişimcilik niyetinin artmasında girişimcilik ile ilgili programların etkisinin olduğunu ifade etmek de mümkündür. Bu bağlamda girişimcilik odaklı farkındalık artırma temelli eğitimlerin ya da girişimcilik programlarının gerçekleştirilmesi engellere ilişkin algının ortadan kaldırılmasının yanında girişimcilik motivasyonlarının gelişmesine ve dolayısıyla da girişimcilik faaliyetlerin hayata geçirilmesi için kritik bir öneme sahiptir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectEngelen_US
dc.subjectNiyeten_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectBarrieren_US
dc.subjectIntentionen_US
dc.titleGirişimcilik Motivasyonları ve Engellerine İlişkin Algıların Girişimcilik Niyetine Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Effects of Perceptions of Entrepreneurship Motivations and Barriers to Entrepreneurship Intentions: A Research on University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-1589-2940en_US
dc.authorid0000-0002-2340-8469en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record