Temel Eğitim
Güncel Gönderiler
-
Does talking about emotions impact young Turkish children's emotion recognition, word learning, and story comprehension?
(Routledge, 2021)In this study, we tested the effect of emotion-supported dialogic reading on word learning, story comprehension, and emotion recognition skills of 3-4 years old children. We conducted a within-subject design with a group ... -
İlkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkide okuma alışkanlığının aracı rolü
(T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Bu araştırmada, okuma becerisinin bilişsel gelişim üzerindeki etkilerinden hareketle, ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinde, okuma kaygısı ve okuma alışkanlıklarının rolünü incelemek amaçlanmıştır. ... -
Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers
(T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama ... -
Öğretmen Adaylarına Yönelik “Eğitim Programı Başarı Testi” Geliştirme Çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-26)Öğrenme öğretme sürecinin en önemli ögelerinden biri eğitim programlarıdır. Bir eğitim sisteminin nasıl bir öğrenci yetiştirmeyi hedeflediği, bu hedefe ulaşmak için nasıl yöntemler izleyeceği ve öğrencilerin öğrenme ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Değer Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-12-30)Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının değer algılarını belirlemektir. Değer algıları ile cinsiyet, eğitim öğretim görülen sınıf düzeyi ve akademik başarı düzeyi arasında bir farklılaşmanın olup olmadığını ... -
Okul Öncesi Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik rollerini gerçekleştirmeleri konusunda okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
The Burnout of Primary School Teachers Who Teach to the First Classes
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)Burnout issue which is critical for cognitive, physical and affective domains is a trending research area in recent years in our country. In the last 15 years, many significant changes occurred in the country as well as ... -
Determination of Attitudes of Preservice Teachers Towards Laboratory Practices
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)This study aims to determine the attitudes of preservice teachers towards laboratory practices. The participants of the study, conducted by means of screening model, were preservice teachers of Science and Classroom Teaching; ...