dc.contributor.author | Sağın, Ahmet Enes | |
dc.contributor.author | Akbuğa, Taylan | |
dc.date.accessioned | 2020-08-13T08:41:43Z | |
dc.date.available | 2020-08-13T08:41:43Z | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.citation | Sağın, A, Akbuğa, T. (2019). Lisanslı Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Düzeyleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 44-55. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2311 | |
dc.description | Sağın, Ahmet Enes (İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) /
Akbuğa, Taylan (Sümer Ortaokulu, Milli Eğitim Bakanlığı) | |
dc.description | Sağın, Ahmet Enes (İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) /
Akbuğa, Taylan (Sümer Ortaokulu, Milli Eğitim Bakanlığı) | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmada lisanslı spor yapan lise öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerini belirlemek amacıyla Şimşek vd. (2015) tarafından geliştirilen 4 alt boyuttan 19 maddeden meydana gelen ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin 4 alt boyutu; “Güçsüzlük”, “Kuralsızlık”, “Anlamsızlık” ve “Sosyal Uzaklık” olarak adlandırılmıştır. Okula yabancılaşma ölçeğinde, beşli likert derecelendirmesi kullanılmıştır. Tarama modeli kullanıldığı çalışmada araştırma grubunu Malatya’ya bağlı liselerde öğrenim 523 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde Independent Samples t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tercih edilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Yapılan analiz sonuçlarına göre lisanslı olarak spor yapmayan lise öğrencilerinin lisanslı spor yapan öğrencilere göre okula daha fazla yabancılaştıkları tespit edilirken, cinsiyet, sınıf düzeyi ve lisanslı spor yapma yılı değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark ortaya çıkmamıştır. Sonuç: Spor yapan öğrencilerin okula yabancılaşma düzeyinin spor yapmayanlara oranla daha az olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle spor yapmayan öğrencilere okul içi veya okul dışı sportif etkinliklere katılmaları yönünde imkânlar sağlanmalı ve öğrenciler bu konuda desteklenmelidir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: In this study, it is aimed to determine the level of alienation of high school students engaged in licensed sports. Method: In order to determine the students' alienation from school, a scale consisting of 19 items of 4 sub-dimensions developed by Şimşek et al.(2015) was used. 4 sub-dimensions of the scale; It was named as “weakness”, “irregularity”, “inanity” and “social distance”. Fivepoint likert rating was used in the scale of alienation from school. In this study, which was used a screening model, the research group consisted of 523 high school students from Malatya. Independent Samples t-Test and One Way Analysis of Variance (ANOVA) were used for data analysis. Significance level was accepted as 0.05 in statistical analysis. Results: According to the results of the analysis, it was found that high school students who did not do sports as licensed were more alienated from school than students who did sports, but there was no statistically significant difference in gender, grade level and year of licensed sports variables. Conclusion: It was determined that the level of alienation of students who do sports is lower than those who do not do sports. For this reason, non-sports students should be provided with opportunities to participate in sports activities in and out of school and students should be supported in this regard. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Lisanslı sporcular | en_US |
dc.subject | Sportif etkinlikler | en_US |
dc.subject | Okula yabancılaşma | en_US |
dc.subject | Yabancılaşma | en_US |
dc.subject | Alienation | en_US |
dc.subject | Alienation to school | en_US |
dc.subject | Licensed athletes | en_US |
dc.subject | Sporting activities | en_US |
dc.title | Lisanslı Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | The Level of Alienation of High School Students Engaged In Licensed Sports | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4243-8276 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3926-0603 | en_US |
dc.relation.ispartof | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |