Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSağın, Ahmet Enes
dc.contributor.authorAkbuğa, Taylan
dc.date.accessioned2020-08-13T08:41:43Z
dc.date.available2020-08-13T08:41:43Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.citationSağın, A, Akbuğa, T. (2019). Lisanslı Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Düzeyleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 44-55.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2311
dc.descriptionSağın, Ahmet Enes (İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) / Akbuğa, Taylan (Sümer Ortaokulu, Milli Eğitim Bakanlığı)
dc.descriptionSağın, Ahmet Enes (İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) / Akbuğa, Taylan (Sümer Ortaokulu, Milli Eğitim Bakanlığı)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada lisanslı spor yapan lise öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerini belirlemek amacıyla Şimşek vd. (2015) tarafından geliştirilen 4 alt boyuttan 19 maddeden meydana gelen ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin 4 alt boyutu; “Güçsüzlük”, “Kuralsızlık”, “Anlamsızlık” ve “Sosyal Uzaklık” olarak adlandırılmıştır. Okula yabancılaşma ölçeğinde, beşli likert derecelendirmesi kullanılmıştır. Tarama modeli kullanıldığı çalışmada araştırma grubunu Malatya’ya bağlı liselerde öğrenim 523 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde Independent Samples t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tercih edilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Yapılan analiz sonuçlarına göre lisanslı olarak spor yapmayan lise öğrencilerinin lisanslı spor yapan öğrencilere göre okula daha fazla yabancılaştıkları tespit edilirken, cinsiyet, sınıf düzeyi ve lisanslı spor yapma yılı değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark ortaya çıkmamıştır. Sonuç: Spor yapan öğrencilerin okula yabancılaşma düzeyinin spor yapmayanlara oranla daha az olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle spor yapmayan öğrencilere okul içi veya okul dışı sportif etkinliklere katılmaları yönünde imkânlar sağlanmalı ve öğrenciler bu konuda desteklenmelidir.en_US
dc.description.abstractPurpose: In this study, it is aimed to determine the level of alienation of high school students engaged in licensed sports. Method: In order to determine the students' alienation from school, a scale consisting of 19 items of 4 sub-dimensions developed by Şimşek et al.(2015) was used. 4 sub-dimensions of the scale; It was named as “weakness”, “irregularity”, “inanity” and “social distance”. Fivepoint likert rating was used in the scale of alienation from school. In this study, which was used a screening model, the research group consisted of 523 high school students from Malatya. Independent Samples t-Test and One Way Analysis of Variance (ANOVA) were used for data analysis. Significance level was accepted as 0.05 in statistical analysis. Results: According to the results of the analysis, it was found that high school students who did not do sports as licensed were more alienated from school than students who did sports, but there was no statistically significant difference in gender, grade level and year of licensed sports variables. Conclusion: It was determined that the level of alienation of students who do sports is lower than those who do not do sports. For this reason, non-sports students should be provided with opportunities to participate in sports activities in and out of school and students should be supported in this regard.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLisanslı sporcularen_US
dc.subjectSportif etkinlikleren_US
dc.subjectOkula yabancılaşmaen_US
dc.subjectYabancılaşmaen_US
dc.subjectAlienationen_US
dc.subjectAlienation to schoolen_US
dc.subjectLicensed athletesen_US
dc.subjectSporting activitiesen_US
dc.titleLisanslı Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Level of Alienation of High School Students Engaged In Licensed Sportsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-4243-8276en_US
dc.authorid0000-0003-3926-0603en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record