Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorZehir Topkaya, Ece
dc.contributor.authorErarslan, Ali
dc.date.accessioned2020-01-21T12:36:27Z
dc.date.available2020-01-21T12:36:27Z
dc.date.issued2016-06-29
dc.date.submitted2016-06-29
dc.identifier.citationErarslan, A. (2016) An evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementation. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2031
dc.description.abstractThis study was conducted in 2014-2015 and 2015-2016 teaching years to evaluate the 2013 2nd grade English Language Teaching Program (ELTP) from teachers' perspectives with a focus on its general characteristics, aims, outcomes, content, teaching methods and principles and materials. Additionally, the study explored teachers' perceptions related to listening and speaking skills which are heavily emphasized in the program from several angles including the outcomes, teaching and learning process, and materials. Finally, teachers' classroom practices were also under scrutiny to understand issues related to the implementation of the program. To address these research objectives, a descriptive study design was chosen with a mixed method approach employing quantitative and qualitative methods. A combination of survey, interviews and classroom observation techniques were employed in the study. The study was conducted in 52 state primary schools in the city center of Denizli province with 85 2nd grade English language teachers. The teachers' evaluations regarding the program features were obtained through "2nd Grade ELTP Evaluation Scale". Semi-structured, one-on-one interviews with 14 teachers were used to explore teachers' opinions regarding different aspects of the program with an additional focus on listening and speaking skills, and 15 classroom observations were conducted to understand the extent to which classroom implementations are congruent with the curriculum. The quantitative data collected through the scale were analyzed on SPSS descriptively while the data from the interviews and observations were analyzed using inductive content analysis. The findings indicate that teachers have moderately positive opinions about the different components of the program. The findings from the interviews also show that teachers believe starting teaching English at 2nd grade is a sound decision because of the age factor and that they find the focus on listening and speaking skills appropriate. Conversely, some weaknesses were stated regarding the implementation of the program such as insufficient class hours, lack of in-service training, and physical conditions of the classrooms. The classroom observations revealed that teachers mostly use whole class interaction emphasizing listening and speaking skills using chants, songs, games and TPR through audio-visual materials and the course book. To conclude, it could be stated that although the 2nd grade ELTP has a number of positive aspects such as focusing on communication skills, creating a desire in students to learn English, some barriers in its effective implementation such as class hours, inadequate course materials and physical conditions are detected indicating a gap between planned and experience curriculum. Anahtar Kelimeler: Değerlendirme, eğitim programı, müfredat, 2. sınıf İngilizce programıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, 2. sınıf İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, devlet okullarının 2. sınıflarında uygulanmakta olan 2013 İngilizce öğretim programının, genel özellikler, amaçlar, kazanımlar, içerik, öğretim yöntem ve uygulamaları ve materyal açısından değerlendirilmesi amacıyla 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar dönemlerinde gerçekleştirilmiştir. Ek olarak, araştırmada programda kazanımlar, öğrenme ve öğretme süreçleri ve materyal kullanımı açılarından yoğun bir biçimde ön plana çıkarılan dinleme ve konuşma becerileri ile ilgili öğretmen görüşleri üzerinde durulmuştur. Nihai olarak, 2. sınıf İngilizce öğretim programının uygulanmasına ilişkin var olan meseleler hakkında bilgi sahibi olabilmek için öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları da bu araştırma kapsamında ele alınmıştır. Bu hususlar doğrultusunda, araştırma sorularının ele alınabilmesi için hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini içeren karma yöntem ile birlikte betimleyici araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada bu desen altında, tarama modeli, mülakat ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. Araştırma Denizli il merkezinde 52 devlet ilkokulunda görev yapan 85 2. sınıf İngilizce öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin 2. sınıf programının özellikleri hakkındaki görüşleri "2. Sınıf İngilizce Öğretim Programı Değerlendir Ölçeği" aracılığıyla elde edilmiştir. Ayrıca, programın dinleme ve konuşma becerilerinin özellikle ele alınarak program hakkında farklı görüşlerin elde edilebilmesi için 14 öğretmen ile yarı yapılandırılmış yüz-yüze görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarının programda belirtilen uygulamalarla uyumlu olup olmadığının belirlenmesi amacıyla 15 sınıf gözlemi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel veriler SPSS 20 analiz programı ile analiz edilmiştir. Yüz-yüze görüşme ve sınıf gözlemlerinden elde edilen veriler ise tümevarımsal içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda, öğretmenlerin programın genel özellikler, amaç, kazanım, içerik, öğretim yöntemleri ve materyal boyutları ile ilgili ılımlı ölçüde olumlu görüşe sahip oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerle yapılan yüz-yüze görüşmeler sonucunda, İngilizce öğretiminin 2. sınıflardan başlamasının yaş faktörü itibarıyla yerinde bir karar olduğu ve dinleme-konuşma becerileri üzerinde durulmasının da oldukça uygun olduğu yönünde fikre sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ancak, öğretmenlerin ders saati yetersizliği, hizmet içi eğitimlerin eksikliği ve yetersizliği ve sınıfların fiziki koşulları gibi hususlarda programla ilgili olumsuz görüş belirttikleri ortaya çıkmıştır. Sınıf gözlemlerinde ise öğretmenlerin sınıf içi etkileşimde tüm sınıfa yönelik ders anlattıkları, şarkılar, oyunlar ve TPR (Tüm Fiziksel Tepki yöntemi) aracılığıyla dinleme ve konuşma becerilerine odaklandıkları ve materyal olarak görsel-işitsel materyallerle birlikte ders kitabı kullanımına yer verdikleri açığa çıkmıştır. Sonuç olarak, 2. sınıf İngilizce öğretim programının iletişim becerilerine odaklanması, öğrencilerde yabancı dil öğrenme sevgisi oluşturması gibi olumlu özelliklerinin yanında uygulama açısından ders saati, yetersiz ders materyali ve fiziksel şartların uygunsuzluğu gibi noktalardan bazı yetersizliklere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Key Words: Curriculum, education program, evaluation, syllabus, 2nd grade ELTPen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectEducation programen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectSyllabusen_US
dc.subject2nd grade ELTPen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectEğitim programıen_US
dc.subjectMüfredaten_US
dc.subject2. sınıf İngilizce programıen_US
dc.titleAn evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementationen_US
dc.title.alternativeİkinci sınıf İngilizce öğretim programı değerlendirmesi: Öğretmen görüşleri ve uygulamadaki hususlaren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.institutionauthorErarslan, Alien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record