dc.contributor.advisor | Topkaya, Ece Zehir | |
dc.contributor.author | Bayraktar Balkır, Nalan | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T06:38:46Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T06:38:46Z | |
dc.date.issued | 2016-06-23 | |
dc.date.submitted | 2016-06-23 | |
dc.identifier.citation | Balkır, N. B. (2016) Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/2021 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Buna ek olarak, çalışma, öğrencilerin sinektiks tekniğinin uygulanmasıyla ilgili deneyimleri hakkındaki görüşlerini araştırmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, bu çalışmada, nicel ve nitel metotların birleştirildiği karma bir araştırma deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma becerileri ve kelime haznesindeki gelişimleri ölçmek için tekrarlı ölçümler tasarımı, yaratıcı düşünsel düzey ve yazma tutukluğundaki farkları araştırmak için ise tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulamayı nasıl deneyimlediklerini daha iyi kavrayabilmek için ise betimsel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Bu çalışmaya, 2013-2014 Akademik Yılı Bahar Dönemi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 20 hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Sinektiks modelinin bir yazma öncesi tekniği olarak uygulandığı altı haftalık bir program tasarlanmış ve öğrencilerin yazdığı metinler, Runco Düşünsel Davranış Ölçeği (RIBS), Yazma Tutukluğu Anketi (WBQ) ve yarı yapılandırılmış görüşmeler veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Öğrenciler tarafından yazılmış metinler, bir çevrimiçi metin analizi programı olan VocabProfile (VP) kullanılarak, akıcılık, kelime bilgisinin zorluk derecesi, kelime türü, ailesi ve kelime sıklığı seviyeleri açısından analiz edilmiştir. Bu işlemlerden elde edilen veriler, SPSS programındaki betimleyici istatistikler, tekrarlı ölçümler için Friedman Testi ve ikili karşılaştırmalar için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. RIBS ve WBQ araçlarından elde edilen veriler parametrik olmayan Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanarak analiz edilmiştir. Nitel veri için ise tümevarımsal içerik analizi yapılmıştır. Bulgular, yazma akıcılığının program süresince anlamlı bir şekilde arttığını, kelime bilgisinin zorluk derecesinin ise aynı seviyede kaldığını göstermiştir. Kelime haznesi gelişimi açısından ise neredeyse tüm ölçümlerde önemli bir artış tespit edilmiştir. RIBS ölçeğinden elde edilen bulgular ise öğrencilerin yaratıcı düşünsel düzeylerinin program sonunda anlamlı bir şekilde yükseldiğini göstermiştir. Bununla birlikte, WBQ ile ilgili analizler neticesinde, öğrencilerin yazma tutukluğunda önemli bir düşüş olmadığı saptanmıştır. Son olarak, nitel bulgular, öğrencilerin bu deneyimleriyle ilgili çoğunlukla olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu bulgular ışığında, sinektiks modelinin, akıcılık, kelime haznesi ve yaratıcı düşünsel düzey üzerinde etkili olduğu düşünüldüğünde, modelin, yabancı dil yazma derslerinde bir yazma öncesi tekniği olarak kullanılabileceği sonucuna varılabilir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to explore the effects of synectics as a prewriting technique on learners' writing skills and vocabulary development in tertiary level English class. In addition, it aims to seek the differences in participants' creative ideational level and writer's block. Finally, it is intended to discover learners' opinions about their experience regarding the implementation of the technique. This study adopts a mixed research design. In order to observe participants' progress in writing skills (i.e. fluency and lexical complexity) and vocabulary, repeated measures design was employed. For exploring the differences in creative ideational level and writer's block before and after the programme, the quasi-experimental model was adopted. Finally, qualitative research design was used to collect data about participants' opinions about their experience. The implementation of this study was achieved with one intact group consisting of 20 students in the Department of Foreign Languages Preparatory Education, the School of Foreign Languages, at Çanakkale Onsekiz Mart University in the Spring Term of 2013-2014 Academic Year. The data collection instruments were learner-written texts, Runco Ideational Behaviour Scale (RIBS), Writer's Block Questionnaire (WBQ), and semi-structured interviews. The intervention programme involved six sessions whereby synectics was applied as a prewriting technique. The learner-written texts were analysed using VocabProfile (VP), online text analysis programme, in terms of fluency and lexical complexity, and type, family and word frequency levels. The data obtained from these procedures were analysed through descriptive statistics, Friedman Test for repeated measures, and Wilcoxon Signed Ranks Test for pairwise comparisons on SPSS. The data gathered from RIBS and WBQ were analysed through non-parametric Wilcoxon Signed Rank Test. As for the analysis of the qualitative data, inductive content analysis technique was employed. The findings indicated that learners' writing fluency increased significantly throughout the programme while their lexical complexity appeared to remain fairly the same. As for the vocabulary development, a significant growth was detected in almost all measures. Regarding the findings obtained from the RIBS, participants' creative ideational level rose significantly after the programme. The results related to WBQ showed that learners' writer's block did not decrease significantly. Finally, qualitative findings revealed that the participants had mostly positive opinions about their experience. In the light of these findings, it could be concluded that synectics could be employed in second language writing courses as a prewriting technique as it appears to be effective in improving fluency, vocabulary, and creative ideational level. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sinektik modeli | en_US |
dc.subject | Synectics model | en_US |
dc.subject | Yabancı dil eğitimi | en_US |
dc.subject | Foreign language education | en_US |
dc.subject | Yabancı dil öğretimi | en_US |
dc.subject | Foreign language teaching | en_US |
dc.subject | Yazma becerisi | en_US |
dc.subject | Writing skills | en_US |
dc.subject | Yazma dersi | en_US |
dc.subject | Writing classes | en_US |
dc.subject | Ölçekler | en_US |
dc.subject | Scales | en_US |
dc.subject | Üniversite öğrencileri | en_US |
dc.subject | University students | en_US |
dc.title | Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class | en_US |
dc.title.alternative | Sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki öğrencilerin İngilizce yazma becerilerine etkisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.institutionauthor | Bayraktar Balkır, Nalan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |