Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi
Künye
Kuzu, A. (2014). Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Günümüzde örgün eğitim kadar yaygın eğitime de bireyler katılma konusunda isteklilik göstermekle birlikte, bu isteklilik hala beklenilen seviyede değildir. Yaygın eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi adına gerekli düzenlemeler yapılmakta ve birçok kurum tarafından yerine getirilmektedir. Bu noktada kritik öneme sahip birimlerin başından yerel yönetimlerin geldiği düşünülmektedir. Yaygın eğitime olan talebin giderek artması ve yerel yönetimlerin halkın taleplerine bağlı olarak bu konuya ağırlık vererek çalışmalarını sürdürmeleri; beraberinde eğitimlerin yapılacağı fiziki mekan, araç gereç, donanım, öğretmen, diğer çalışanlar vb. yaygın eğitimin sunulabilmesi için gereken fiziksel-koşulsal araçların gerekliliğini ve zaruriyetini de göz önüne çıkarmıştır. Bahsi geçen nedenden dolayı bu çalışmanın amacı; belediyelerin görev alanlarından biri olan "eğitim" konusunda yapmış oldukları çalışmaları incelemek, bu eğitim faaliyetlerinin eğitim yönetimi açısından değerlendirmesini yapmak, ortaya çıkan sonuçlara göre de belediyelere yönelik bir eğitim hizmeti önerisi getirmek olarak belirlenmiştir. Amaç doğrultusunda bir ilçe (Çan Belediyesi), bir il (Çanakkale Belediyesi) ve bir de büyükşehir belediyesinin (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) yaygın eğitime yönelik olarak yaptıkları hizmetler ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada veriler üç belediyeden ulaşılan raporlar, belgeler vb. yazılı belgelerle ve her üç belediyeye yönelik hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analize tutularak araştırmanın bulguları eğitim yönetimi süreçlerine göre oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; her üç belediyenin de ilgili yasal çerçeveye göre eğitim hizmetlerini gerçekleştirdikleri, verilen eğitimlerin sayısınım, belediyelerin büyüklülükleri ile doğru orantılı olduğu saptanmıştır. Eğitim yönetimi açısından ise; eğitim hizmetleri kararlarının alınması, koordinasyonu, etkileme ve özellikle değerlendirme noktasında önemli eksikliklerinin olduğu saptanmıştır. Bu eksikliklerin giderilmesine yönelik öneriler geliştirilerek araştırma sonuçlandırılmıştır. Ayrıca, incelenen üç belediyede de; çocuk ve gençlere yönelik, kadınlara yönelik, yaşlılara yönelik, engellilere yönelik, spora yönelik ve meslek edindirmeye yönelik eğitim hizmetleri verildiği; her üç belediyede de eğitim hizmetlerinin içeriği ve kapsamı ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesince belirlendiği; eğitim hizmetlerinin planlanması üç belediyede de ilgili yasa ve yönetmelikler baz alınarak, geçmiş yıllarda yapılan eğitimlerin planları incelenerek hazırlandığı; incelenen belediyelerde eğitim hizmetlerine ilişkin kaynak, donanım, mekan vb. unsurların teminini kendi olanaklarıyla karşılamakta oldukları; eğitim hizmetlerinin iletişiminde her üç belediyede kendi olanaklarını kullanmakta, internet, telefon ve belediye duyuruları ön planda olup, duyuru panoları, billboardlarda kullanıldığı; eğitim hizmetlerinin koordinasyonunda İBB, İl Mili Eğitim Müdürlüğü, KOSGEB, Üniversiteler. Resmi kurumlar, Bakanlıklar, İlçe Belediyeleri vb. kurumlarla iletişime geçildiği; her üç belediyede de eğitimi sunan eğitimciler, belediyelerin imkânlarından faydalandırılmakta, ulaşım sıkıntısı varsa bu giderildiği; her üç belediyede de eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi işi eğitime gelen katılımcıların görüşleri doğrultusunda gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Nowadays individuals show willingness to participate to non-formal education as formal education, but this willingness is still not at the expected level. Necessary arrangements on behalf of conducting non-formal education activities are made and fulfilled by many institutions. At this point it is thought that local managements are the primary of the critical units. The increasing demand for non-formal education and local government's continuing their studies by giving priority to these issues; attendantly revealed necessity and exigency of physical-conditional tools such as physical space, tools, equipment, teachers, other staff etc. to provide non-formal education. For mentioned reasons, aim of this study is defined as; examining municipalities' works on one of their assigned position "education", assessment of these educational activities in the sense of education administration, according to the results brining an educational service recommendations for municipalities. In accordance with this purpose, the services of a district (Çan Belediyesi), a city (Çanakkale Belediyesi) and a metropolitan municipality (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) for non-formal education has been examined. In the research, data has been collected through reports, documents from the three municipalities and through semi-structured interviews prepared for each of three municipalities. The findings of the research have been created based on management education by analysing the obtained data with descriptive analysis. In conclusion; it is determined that each of three municipalities performs their education services in legal framework, and the number of provided training is directly proportional to the size of municipalities. In terms of educational administration; it is determined that there are significant deficiency in the point of decision making of educational services, coordination, influence and especially evaluation. The research has been finalized by developing proposals in order to overcome these deficiencies. Also, it was determined that in the three municipalities; training services for children and youth, women, elders, disables, sports and employment are given; in each of the three municipalities content and scope of educational services are determined within the laws and regulations; planning of educational services in three municipalities was prepared on the basis of relevant laws and regulations, and examining the education plans of past; investigated municipalities provides source, hardware, space so on. elements related to education services by their opportunities; communication of educational services, each three municipalities uses their own opportunities, and internet, telephone and municipality announcements are forefront, and bulletin boards, billboards are used; In coordination of educational services, institutions such as İBB, Provincial Directorate for National Education, KOSGEB, Universities, Government agencies, Ministries, Municipalities etc. are contacted; educators offering training in all three municipalities, are made use of opportunities of municipalities, their transportation distress is removed; in each three municipalities, evaluation of educational services is carried out in accordance with the opinions of the participants.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İşletmelerde Eğitim Faaliyetlerinin Etkinliğinin Ölçümüne İlişkin Bir Model Önerisi
Eroğlu, Umut (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006)From past to today, the effort to find an answer to the questions of “how to realize training activities in businesses more effectively and how the results of training activities can be measured” has continued its existence ... -
Kal'a-i Sultaniye'de (Çanakkale) eğitim kurumları
Korkmaz, Şerif (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2004-03)[No Abstract Available] -
12 Yıllık Zorunlu Eğitim Döneminde Türk Eğitim Sistemi’nin Sayısal Görünümü
Uslu, Barış (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitimin uygulandığı 2012-13 – 2019- 20 Eğitim ve Öğretim Yılları arası eğitime dair temel istatistiklerin bütünsel olarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma ...